طراحی ویلا سال ۱۴۰۳ شرکت طراحی ویلا

طراحی ویلا سال ۱۴۰۳ شرکت طراحی ویلا

طراحی ویلا سال ۱۴۰۳ شرکت طراحی ویلا

طراحی ویلا سال ۱۴۰۳ شرکت طراحی ویلا

در طراحی ویلا ابتدا باید موقعیت زمین را مورد بررسی قرارداد.

طراحی ویلا در زمین نیاز به استعلامات و مجوزات را دارد و باید بررسی کرد که آیا زمین در محدوده شهر است یا روستا و مجوز ساخت ویلا را باید از کجا شروع کرد. اگر زمین در محدوده بافت روستا باشد که به استلاح میگویند زمین داخل بایفت باید جهت ساخت ویلا از دهیاری اقدام نمود و معمولا جواز ساخت در دهیاری ها به مراتب راحت تر از اخذ جواز از شهرداری است. و اگر زمین داخل محدوده شهریباشد مجوز را شهردری آن منطقه صادر مینماد.

طراحی ویلا با دستور نقشه

پس از نقشه برداری از زمین و بررسی پستی ها و بلندی ها توسط نقشه بردار که فایل چهار نقطه ملک را به انظمام نقشه UTm تحویل کارفرما داد حال نوبت به طراح است که سلیقه مالک را در طراحی ویلا پیاده نماید و پس از تاییدیه مالک آن رابه سمت مهندس طراح سازه سوق دهد که سازه ویلا را طراحی نماید.

انواع طرح ویلا

ویلا ها معمولا به صورت کلاسیک و مدرن ساخته میشوند . و از سبک های دیگر میتوان ویلای روستیک و ویلای نئوکلاسیک و پست مدرن و.. سبک های شرقی و غربی و میانه مثل ویلای مراکشی و...  را نام برد.


ویلای مدرن


ویلای کلاسیک


ویلا تلفیقی


ویلا نئوکلاسیک



متریال ساخت ویلا با سبک های مختلف نیز متفاوت است مثلا در ویلای مدرن کمتر از ویای کلاسیک استفاده از سنگ و ستون به چشم میخورد.

ویلا فلت

امروزه بر اساس تقاضا و بودجه در نظر گرفته شده جهت ساخت یک ویلا ، ساخت ویلا فلت بسیار رایج و هزینه ها بسیار کمتری در بر دارد و برای زمین های نسبتا کوچک خیلی مناسب و از نظر اقتصادی تقاضای خرید بیشتری نسبت به ویلاهای بزرگ و چند طبقه را دارا است.

ویلای فلت کلا به صورت همف میباشد و برای آنکه در ساخت هزینه کمتری در بر گیرد از سقف های شیروانی مخصوصا شیب یک طرفه استفاده میشود، زیرا هزینه اجرای بام و سقف تیرچه بسیار بیشتر از سقف شیروانی میباسد.

 


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید