کاهش هزینه های ساخت و ساز

کاهش هزینه های ساخت و ساز

کاهش هزینه های ساخت و ساز

چگونه میتوان هزینه های ساخت و ساز را کم کرد؟

ما امروز در این مقاله میخواهیم به افرادی از جامعه که درگیر ساخت و ساز هستند آموزش دهیم که از چه روش هایی می شود ساخت و سازی مقرون به صرفه داشته باشیم با هزینه ها و تورم های روزانه بابت مصالح در این جامعه امروز که شاید برخی از مشکلات شهروندان عزیزمان در این زمینه کاهش یابد.

در زمینه ساخت و ساز یا خرید ملک مانند بقیه امور زندگی باید با برنامه ریزی دقیق پیش رفت چرا که اگر برنامه ریزی و طرح مساله پیش نیاید و نداشته باشیم مجبور به پرداخت هزینه های گزاف می شویم و در نهایت ضرر زیادی میکنیم در ساخت و ساز  مثلا سوالاتی در مورد ساخت و سازی که میخواهیم انجام دهیم از خودمان بپرسیم اینکه در چه محلی قرار است ساخت انجام شود با چه مساحتی ، نوع کاربری زمین توجه کنید که اداری مسکونی و ... با ساخت ما هماهنگ است یا خیر ، در مورد مصالح تحقیق کنیم که آیا نوع مصالحی که میخواهیم استفاده کنیم با ساخت ما هماهنگ است؟ پس باید اطلاعات دقیق را جمع آوری کنیم از مشاوره گرفتن از دوستان آشنایان به این کار، مقاله ها، سایت های مشابه به کار شما و  بررسی پروژه های مشابه .

بعد از تمامی این کارها اولین اقدام درآوردن نقشه  مناسب با طرح و کار شما که به آن نقشه ازبیلت گفته میشود یک نقشه مقدماتی که با توجه به آن معیار های شما و اطلاعات گردآوری شده درونش نقش می بندد. بعد از این مرحله شما نیاز به یک مدیر پروژه خبره در این زمینه دارید که هم امین شما باشد هم متبحر و با تجربه که تا آخر کار همراه شما باشد و شما را در این ساخت کمک کند عامل دیگه ای که به شما کمک میکند استفاده از نیروهایی که بتواند با شما همکاری کامل داشته باشد در طول مدت پروزه و اینکه بدانید از چه نیرویی در کجا و جه زمینه ای و چه تایمی استفاده کنید. حال میپردازیم به چند روش کلی و توضیحات مختصری در مورد آنها امیدوار هستیم مطالعه کنید و کاربرد داشته باشد برای شما عزیزان:

 

* استفاده از مصالح شاید کمی بی کیفیت تر اما با کارایی بسیار مشابه با مصالح درجه 1 که فقط یک معمار توانا و خوش ذوق و سلیقه میتواند از این مصالح به خوبی و در جای مناسب استفاده لازم را ببرد.

* اگر قصد خرید و یا ساخت ملکی را دارید که بودجه کافی آن را ندارید با مشارکت و همکاری با فردی امین و با تجربه میتوانید هزینه های خود را کاهش دهید و در نهایت تقسیمات لازم را با توجه به سهم هر کدام انجام دهید.

* استفاده از مصالح بازیافتی و قابل استفاده ساختمان های تخریب شده مثل در و پنجره آهن آلات آجرها و ...  میتواند مصالح ساختمانی شما را بدون هزینه تامین نمیاد فقط باید به این نکته توجه داشت در استفاده مجدد از این مصالح رعایت استانداردها و آیین نامه ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

* نکته بعدی اینست که باید نظارت بسیار دقیق در ساخت و ساز خرید مواد داشته باشید تا انتهای کار اگر خانه خود را به سازنده ای واگذار کردید و با تغییر برند مصالح مواجه شدید بدون دلیل موافقت نکنید و تحقیق کنید در این مورد.

* عمق پی را کمتر از یک متر انتخاب کنید ، عمق خاک برداری بیشتر از یک متر نیاز به سازه نگهبان و طراخی های خاص دارد که ملزم به هزینه های بیشتر می شود.

* از فضاهای غیر ضروری دوری کنید مثلا آیا نیاز به فضای پارکینگ با سه ماشین احتیاج است ؟ شما میتوانید به جای پارکینگ بیشتر در صورت عدم نیاز فضا را به فضای سبز انتقال دهید با هزینه کمتر و زیبایی بیشتر.

* از مهترین کاهش هزینه ها در ساخت و ساز میتوان به LSF   اشاره کرد :

LSF چیست: نوعی سیستم فولادی با فناوری جدید می باشد. در واقع به سازه‌ های فولادی سبک که در ساخت آنها از ورق‌ های فولادی گالوانیزه با ضخامت بسیار کم استفاده شده باشد، سازه LSF می‌ گویند. از این نوع سازه ارزان و سبک در ساخت انواع بناهای مختلف مثل خانه، مدرسه، ویلا و آپارتمان استفاده می‌ کنند؛ دلیل آن هم پایین آمدن هزینه‌ های ساخت‌ و ساز در کنار استحکام بالا می باشد. این روش به تولیدکنندگان این اجازه را می‌ دهد تا ورق‌ های بسیار سبک و با خواص مکانیکی بالا به وجود آورند. از مزایای ال اس اف به مقرون به صرفه بودن ، کم بودن دور ریز ، قابلیت بازیافت ، وزن سبک ، ایمنی بیشتر و انعطاف پذیری می توان اشاره کرد.

* یکی دیگر از ارزان‌ ترین روش‌ های ساختمان‌ سازی استفاده از ساختمان‌ های پیش‌ ساخته است. که قبلا شاید با نامش آشنا شده اید به طور مثال مانند کانتینرها که قبلا در پست های قبلی با کانتینر اشنا شدیم.  استفاده از این روش ساختمان‌ سازی باعث کاهش مصرف فولاد و اجرای سریع‌ تر و در نتیجه کاهش هزینه‌ ها و ارزان‌ تر در آمدن قیمت نهایی ساختمان می‌ شود.

سخن آخر

ما با روش‌ های زیادی به عنوان ارزانترین روش ساختمان سازی آشنا شدیم ولی الزاما همه آنها بهترین روش نیستند. نکته بسیار حائز اهمیت اینجاست که ارزان شدن ساختمان نباید به قیمت کاهش کیفیت و دوام آن تمام شود. در این مطلب سعی شد که ارزانترین روش ساختما‌ن سازی و در واقع بهترین و اصولی ترین آنها بررسی و معرفی شود. این روش‌ ها می‌ توانند انقلابی در صنعت ساختمان‌ سازی مدرن باشند که به پیشرفت این صنعت کمک شایانی خواهد کرد

پایان.

 

 

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید