چرا باید بازسازی کنیم

چرا باید بازسازی کنیم

چرا باید بازسازی کنیم

باید های بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان به طور کلی به دو دسته تقسیم بندی می شود:

الف) مرمت و بازسازی قسمت های اصلی که در استحکام بنا تاثیر به سزایی دارد

ب ) مرمت و بازسازی قسمت های قابل دید که در جهت زیبایی و نوسازی ساختمان انجام میگیرد.

به‌طورکلی بازسازی در کشور ما شامل ۴ نوع، بازسازی حفاظتی ساختمان، بازسازی سبکی ساختمان یا آناستیلوز (مخصوص بناهای تاریخی است)، بازسازی با روش پاک‌سازی سبکی و بازسازی تکمیلی ساختمان است. بازسازی حفاظتی برای حفظ پایداری بنا انجام می‌شود و بازسازی با روش پاک‌سازی سبکی، شامل مراحلی است که نقاط یا بخش‌های بافت فرسوده از بنا خارج می‌شود؛ بازسازی تکمیلی نیز اقدام نهایی برای بازسازی است)

 گاهی تغییر در یک ساختمان کاری  اجباری می شود،  برای مثال وقتی بخشی از ساختمان به علت فرسودگی ، کهنگی و یا یک بلای طبیعی دچار آسیب شده باشد در این صورت باید بازسازی ساختمان را آغاز کرد.  اما گاهی تغییر به صورت اختیاری صورت می گیرد، مثلا تغییر و تحول داخلل واحد و یا خارج و نمای ساختمان به علت خستگی و و دلزدگی که اختیاری است . اما بازسازی که باید صورت گیرد و اجباری است مثل تغییر ماهیت ساختمان و یا تغییر کاربری مانند اداری به مسکونی یا به عکس یا ضافه متراژ در ساختمان که در این موارد همان طور که ذکر شد بازسازی اجباری است و باید استحکام کافی را داشته باشد به همین دلیل شهرداری یا مراکز مربوطه از مالک درخواست گواهی استحکام بنا می کند. در ساختمان های آپارتمانی نوع بازسازی ساختمان متفاوت است به این صورت که خواسته تمامی ساکنین آپارتمان باید یکی باشد و برای همین کار. سازی کمی سخت می شود. مورد دیگری که مالکین ساختمان ها باید بدانند این است که بازسازی با نوسازی فرق دارد پس باید از قبل بدانند کدام عملیات ساختمان مد نظر است تا بعدا دچار مشکل نشوند. حال بدانیم فرق بین مرمت و بازسازی چیست: بازسازی مترادف کلمه مرمت است که به بیان ساده یعنی تداوم و پایداری  یک ساختمان را برای مدت بیشتری تضمین. اما نوسازی مربوط به یک بافت قدیمی می شود که تصمیم میگیریم عملیات نوسازی را انجام دهیم از صفر. در نتیجه باید شروع به تعمیر نمای داخلی ساختمان که دارای بافت قدیمی است کنیم. بنابراین هر عملی که باعث افزایش پایداری ساختمان شود، بازسازی محسوب می‌شود. فراموش نکنید در عملیات بازسازی، ساختمان تخریب نمی‌شود و تعمیرات ضمن حفظ ساختار بنا انجام می‌شود.

تلفن مشاوره رایگان: 09202202092

مراحل بازسازی ساختمان
در این بخش به توضیح بازسازی ساختمان در بخش های اصلی می پردازیم. یادتان باشد اگر ساختمان مان فرسوده شده است بازسازی کردن آن واجب است زیرا تاثیر مستقیم در سلامت شما به لحاظ جسمی و روانی دارد. بازسازی ساختمان و مرمت اصلی بیشتر مربوط به قسمت هایی  است که دارای نم می باشد یا به مرور زمان و نشست کردن زمین ترک های بزرگی روی آنها ایجاد شده است.

ابتدا باید دیوارها را مرمت کرد. معمولاً دیوارهای اصلی که دیوار حائل محسوب می شوند را تخریب نمی کنند زیرا وزن ساختمان روی آن دیوار هاست.

دیوارهای حائل را باید تا جایی که به اجر برسند را کند  یعنی سپس از ابتدا دیوار را با شاغول بندی مناسب گچ و خاک کرد. پس از خشک شدن گچ و خاک می بایست سفیدکاری را آغاز کرد تا دیواری نو و تمیز داشته باشیم. در واقع این دیوار ها به دلیل اینکه تخریب نمیشوند، بازسازی می شوند و به همین دلیل باید مرحله گچ کاری را در آنها با دقت انجام داد.

سرویس ها و حمام:
از دیگر موارد حائز اهمیت در مرمت و بازسازی سرویس حمام و بهداشتی می باشد. که می بایست جهت جلوگیری از نم دار شدن از ابتدا عایق گذاری کرد  یعنی باید کف حمام و سرویس ها را کند و دوباره عایق گذاری و ایزوگام کرد.

کف آشپزخانه، کف پشت بام و اصولاً هر مکانی که با رطوبت سر و کار دارد نیاز به عایق کاری دارد. عایق کاری فضاهای رطوبت خیز باعث ایزوله شدن هر طبقه نسبت به طبقه پایینی می شود و عمر ساختمان را بیشتر می کند.

بررسی سقف و ستون ها :
سقف و ستون ها بخش دیگری است که حتما باید در بازسازی به آن توجه نمود. یعنی باید ابتدا ستون ها را مقاوم سازی کنید و بعد عملیات مستحکم سازی را انجام دهید و دوباره از گچ گاری در سقف و ستون ها استفاده کنید. معمولاً این گچ کاری را با ابزارهای سقفی ادامه می دهند.

ابزارهایی مانند ابزار رومی، ورساچ و … که در این چند سال اخیر در ایران طرفداران خاصی داشته است. معمولاً در هر ساختمان نوسازی گچ کاری بر طبق سلیقه سازنده ملک انجام می شود. این گچ کاری و طرح دادن به سقف میتواند از طرح های ساده طبعیت کند و میتواند از طرح های پیچیده شکل گرفته باشد. معمولاً ستون ها را نیز با ابزارهای قاشقی دارای طرح و شکل میشود.

ابزارهای قاشقی، ابزارهایی هستند که در ۴ طرف ستون های مرکزی یا در ۲ طرف ستون های کناری زده می شود و باعث می شود که نبش ستون از اون حالت تیز و شکننده خارج شود. ابزار قاشقی نیز مانند ابزارهای سقفی دارای طرح های متفاوتی است که شما به سلیقه خود می توانید از آنها استفاده کنید. ابزارها در بازسازی ساختمان تاثیر بسزایی دارند.

استفاده از سقف های کاذب یک از راههای افزودن به زیبایی است. به این ترتیب که ارتفاع را از کف تا سقف کمتر در نظر گرفته و به فاصله چند سانتی متری از سقف، از سقف های کناف یا همان سقف های کاذب استفاده می کنید. مزیت استفاده از سقف های کاذب این است که شما در هر کجای سقف که بخواهید به راحتی میتوانید نور و روشنایی ایجاد کنید و در روشن کردن فضای داخل واحد هیچ محدودیتی نخواهید داشت. یکی دیگر از مزیت های سقف کاذب این است که تاسیسات برق و سیم ها و حتی لوله های آب را از زیر آن می توان استفاده کرد .

به این ترتیب از آشتفتگی ظاهری جلوگیری شده و همه چیز در دسترس پذیر ترین قسمت ساختمان قرار می گیرد. در صورت هر گونه خرابی یا نیاز به تغییرات در تاسیسات به راحتی می توانید سقف کاذب را برداشته و به آن قسمت دسترسی پیداکرده و تغییرات مورد نظر را اعمال کنید. همانطور که میدانید سقف های کاذب با طرح ها و اندازه های مختلف ساخته می شوند. اندازه سقف های کاذب معمولاً ۴۰*۴۰ است که وابسته به سلیقه شما و محلی که مورد بازسزای قرار می گیرد قابل تغییر است.

سقف های کناف را نمیتوان گچ کاری کرد و معمولاً خودشان دارای ظرافت هایی هستند ولی فقط به لحاظ زیبایی و راحتی و سرعت نسبت به تعمیر سقف اصلی برتری دارند. فضاهای پر کاربرد در سقف های کاذب بیشتر ادارات هستند. محیط هایی مانند مدارس، دانشگاه ها، ادارات دولتی و خصوص و مطب پزشکان از اینگونه سقف ها استفاده می کنند.

تعویض تجهیزات در بازسازی ساختمان
اگر تصمیم به بازسازی ساختمان قدیمیه خود گرفته اید حتماً متوجه نیاز به تعویض در بسیاری از تجهیزات ساختمان خود شده اید. لوازم و ابزار هایی که فرسوده شده اند و دیگر آن کارایی همیشگی را ندارند. در این بخش به آنها اشاره می کنیم.

 ۱ – تعویض درب و پنجره ها  :
در بازسازی ساختمان درب های ورودی منزل از حالت ساده و قدیمیه خود باید تبدیل به درب های ورودی ضد سرقت شوند. درب هایی که در نبود شما خیال شما را راحت کنند که ساختمان شما غیر قابل نفوذ است و هیچ فردی نمیتواند وارد ساختمان شما شود. معمولاً در ب های ضد سرقت دارای چند لولا و چند قفل همزمان هستند و روی یک چارچوب مخصوص که از قبل ساخته شده اند سوار می شوند.

این محکم کاری باعث می شود هم نمای زیبایی به درب ورودی ساختمان شما داده شود و به لحاظ امنیتی از درجه ایمنی بالاتری برخوردار باشد. دقت کنید امروزه درب های ضد سرقت نیاز یک ساختمان مسکونی و حتی اداری محسوب میشود. بعد از درب ورودی نوبت به درب های داخلی ساختمان شما می رسد. هر واحد وابسته به اینکه چند اتاق خواب داشته باشد دارای درب های داخلی متعددی است. اگر واحد شما ۲ خوابه باشد شما حداقل ۴ درب داخلی خواهید داشت. ۲ درب برای اتاق ها و ۲ درب نیز برای حمام و سرویس. درب های اتاق ها را می توانید از درب های چوبی موسوم یه HDF استفاده کنید.

درب های HDF به درب هایی گفته می شود که دارای یک کلاف دور چوب محکم هستند و یک شبکه حلزونی شکل در داخل درب دارند و همچنین یک روکش نهایی در ۲ طرف درب وجود دارد که نمای درب را شکل می دهد. با این توضیحات درب های HDF برای درب های داخلی و اتاق ها مناسب هستند.
ولی برای درب های حمام و سرویس باید از درب های ضد آب استفاده کرد. در بازسازی ساختمان معمولاً درب های ضد آب همان درب های چوبی هستند که یک روکش پلاستیکی ضد آب برای عایق بندی نیز دارند. به درب های ضد آب HPL نیز می گویند. این درب ها در رنگ های متفاوت تولید می شوند و خیال شما را بابت فرسوده شدن زود هنگام ناشی از رطوبت در محیط حمام و سرویس را تا حد زیادی از بین می برد.

بعد از تعویض درب ها نوبت به تعویض پنجره ها می رسد. نگاه ویژه به پنجره ها در بازسازی ساختمان امری مهم است، زیرا در صرفه جویی مصرف انرژی تاثیر گذار است. اگر پنجره های شما از انواع قدیمی پنجره های ساختمانی است نگران نباشید. شما به راحتی میتوانید این نوع پنجره ها را با پنجره های ۲ جداره یو پی وی سی تعویض کنید. UPVC پروفیل هایی است که بسیار سبک هستند و مخصوص ساخت درب و پنجره تولید می شوند.

دو جداره بودن پنجره های UPVC باعث حفظ انرژی بیشتر در ساختمان و عایق بندی شدن ساختمان به لحاظ انرژی و صوت می شود. معمولاً ساختمان هایی که پس از بازسازی از UPVC استفاده کرده اند ساکت تر هستند و در فصل گرما، سرمای تولید شده را بیشتر حفظ می کنند و در فصل سرما، گرما و حرارت تولید شده در منزل را نگهداری می کند. یادتان باشد پنجره های شما از هر نوعی که باشد به منظور صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی می بایست از درزگیر هم استفاده شود.

 

۲ –تعویض کابینت آشپزخانه:
در بازسازی ساختمان یکی از اجزایی که بسیار اهمیت دارد کابینت آشپزخانه است. جایی که مدیریت آن متعلق به خانم هاست و شما در بازسازی کار سختی دارید. یافتن سلیقه خانم ها و اجرای آن و در نهایت ایجاد حس رضایت از طراحی و نصب کابینت جدید از مهمترین وظایف یک طراح در بازسازی ساختمان است.

امروزه اشکالاتی که به خاطر آن کابینت ها را تعویض می کنند کم نیستند. ایراداتی مانند قدیمی بودن و مطابق مد روز نبودن کابینت های قبلی، خوردگی و زنگ زدگی کابینت های فلزی، کاربری پایین کابینت های قدیمی و صرفاَ قفسه بودن آنها، سر و صدا در اثر فرسودگی و شکل نا مناسب ظاهر آنها و از همه مهمتر ست نبودن کابینت های قدیمی با دیزاین آشپزخانه و دیزاین کلی آپارتمان باعث شده که تعویض کابینت ها از واجبات در بازسازی ساختمان باشد.

امروزه در کابینت ها طرح هایی ارائه شده است که از فضاهای مرده و پرت کابینت ها نهایت استفاده را کرده و کابینت آشپزخانه را تبدیل به ابزاری برای خانم ها کرده است. امروزه وسایل اصلی آشپزخانه نیز در کابینت های مخصوص مخفی شده اند. وسایلی مانند ماشین لباسشویی و حتی یخچال و فریزر.

برای اینکه بتوانید آشپزخانه خود را مدرن کنید نیازمند تعویض کابینت ها هستید. این تعویض با طراحی قبلی و مطابق با نیاز شما شکل میگیرد. طراحی کابینت آشپزخانه تابعی از فضای آشپزخانه شماست. شما هر جایی که دلتان بخواهد نمیتوانید سینک ظرفشویی را قرار دهید بنابراین سیستم آشپزخانه خود را طبق استاندارد های طراحی دیزاین کنید.

۳ – تعویض شیرآلات بهداشتی:
یکی دیگر از مواردی که در بازسازی ساختمان اهمیت دارد بحث تعویض شیرآلات ساختمانی است. البته تعویض شیرآلات هر چند سال یکبار می بایست انجام شود. سرویس کردن شیرآلات و تعویض واشر هم از ضروریاتی است که در صورت لزوم انجام می شود و ربطی به بازسازی ساختمان ندارد.

شما در ۴ قسمت می بایست نسبت به تعویض شیرآلات اقدام کنید.

۱ – دستشویی داخل سرویس بهداشتی

۲ – شیرآلات توالت

۳ – شیرآلات حمام و وان

۴ – شیرآلات ظرفشویی

معمولاً کارخانه های سازنده ست شیرآلات را چهارتایی در نظر می گیرند و شما با خرید یک ست شیرآلات می توانید تمام شیرآلات را تعویض کنید. هر چند که شیرآلات به صورت تکی هم در بازار موجود است.

یکی دیگر از دلایل تعویض شیرآلات در هنگام بازسازی ساختمان میزان آب خروجی از شیر است. کارتریج شیر نشان دهنده ی میزان خروجی آب از شیر است و هر چه این کاتریج بزرگتر باشد هم حجم شیر و هم میزان آب دهی به مراتب افزایش پیدا می کند. شیرآلات با کاتریج ۴۰ برای منازل مسکونی مناسب هستند و کاتریج ۳۵ را بیشتر در مصارف ساختمان های اداری و تجاری می بینیم.

دقت داشته باشید که شیرآلاتی را انتخاب کنید که حتماً دارای نشان استاندارد و سلامت باشند زیرا برای تولید شیرآلات از سرب استفاده می شود. شیر مناسب از فلز برنج ساخته شده است و برای سلامتیه شما هیچ ضرری نخواهد داشت.

آشپزخانه
اگر شما میخواهید سرامیک اشپزخانه خود را تغییر دهید می توانید با سرامیک های پرسالانی بدون بند دیزاین خود را شروع کنید. همینطور کاشی های دیوار مناسب برای اعمال تغییرات هستند. یکی از دلایلی که کاشی های آشپزخانه را به چالشی برای بازسازی ساختمان تبدیل می کند شکستگی های احتمالی و یکنواختی است. برای رهایی از یکنواختی و تغییر کلی آشپزخانه کاشی و سرامیک بعد از کابینت در اولویت هستند.

محل قرار گیری پنجره ها در پذیرایی:

اگر قصد تعویض محل قرارگیری پنجره ها را دارید با با در نظر گرفتن مسائل فنی این کار را انجام دهید معمولاً در بازسازی ساختمان این کار را برای افزایش نور در منزل انجام می دهند. یادتان باشد در هنگام تعویض پنجره های اصلی متریال اصلی استفاده شود .

پذیرایی
جهت بازسازی ساختمان مخصوصاً اتاق پذیرایی ابتدا کف سالن حائز اهمیت می باشد. اینکه از چه متریالی و برای چه منظوری استفاده می کنید بسیار مهم است. ممکن است شما بخواهید بعد از بازسازی ساختمان از فرش استفاده نکنید، اگر اینچنین است می بایست کف سالن پذیرایی سنگ یا سرامیک بدون بند کار شود. دقت داشته باشید حتماً از قرنیز در هنگام بازسازی ساختمان استفاده کنید. قرنیز ها در دکوراسیون داخلی نقش مهمی دارند و فضا را زیبا جلوه می دهند.

خواب
یکی دیگر از مناطق قابل بازسازی اتاق خواب ها و TV Room می باشد  با توجه به افرادی که از اتاق ها استفاده می کنند موارد در بازسازی کاملا متفاوت است. برای بازسازی اتاق کودک اقدامات متفاوت است با بازسازی اتاق خواب. توجه به نور و پوشش دیوارها بسیار مهم است. برای بازسازی اتاق کودک توصیه می شود سقف را با رنگ های مناسب کار کنید و دیوارها را همگام با سلیقه کودک دیزاین کنید.

نشیمن
برای اتاق نمایش یا فضای نشیمن نیز باید از طرح های خلاقانه استفاده کرد ، سنگ های دکوراتیو یکی از را های دیزاین است که شاید برای برخی ها کمی قدیمی باشد.. یادتان باشد اگر از سنگ های دکوراتیو و تزئینی روی دیوار استفاده می کنید می بایست محل قرارگیری تلویزیون را به درستی مشخص کنید. زیرا تا سالها کاربری آن دیوار صرفاً محل قراردادن تلویزیون خواهد بود.

قواعد بازسازی ساختمان چیست؟

در بازسازی ساختمان خود باید مطالعه دقیقی روی قواعد و  قوانین ساختمان داشته باشید و سرلوحه خود کنید که ما به اختصار برخی را برای شما شرح خواهیم داد:  

ابتدا قبل از تصمیم گیری باید ملک مورد نظر را بازدید کنید که بعد از بازدید متوجه خواهید شد چه قسمت هایی نیاز به بازسازی دارد.

در این مرحله از کار شما نقش یک پیمانکار را اجرا می‌کنید که تمامی اوامر کارفرما را برای طراحی اصول داخلی و خارجی اجرا می‌کنید. مراحلی که باید در بازسازی ساختمان انجام دهید به شرح زیر است:

  1. درک از خواسته کارفرما با توجه به نیاز و سلایقش و مطرح کردن نظرات خود با توجه به اصول و قئاعد ذکر شده بعد از پی بردن به خواسته کارفرما.
  1. به توافق رسیدن نظریات با کارفرما ارائه زمان بندی و در نهایت دریافت مبلغ پیش پرداخت بابت شروع عملیات بازسازی (فراموش نشود در هر مرحله از کار تعهد شما در زمان بندی نشان دهنده تجربه شما در کار است)

3.در صورتی که نیاز به تغییر در فضای بیرونی یعنی نمای ساختمان دارید نکات ایمنی در خصوص رفت و امد عابرین در پیاده رو و خیابان را در نظر بگیرید.

  1.    شروع به برداشتن شیرآلات و کابینت و وسایل ساختمان و قطع گاز محل بازسازی از فلکه اصلی توسط کارگران ماهر.

 5.شروع به تخریب دیوارها و کف ساختمان و سرویس‌های بهداشتی

  1.    تعویض لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی و برق کشی مجدد نسبت به نقشه جدید

        7.اجرای سیم کشی برق طبق نقشه‌های جدید

اجرای سیمان‌کاری و ایزولاسیون پس از خشک شدن سیمان‌کاری سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه   8 .  

        9.تعویض درب و چارچوب و نصب چهارچوب درب‌ها و کمد دیواری و پنجره جدید و نصب شیشه پنجره‌

  1. .اجرای کف‌سازی و کاشی‌کاری و سرامیک کاری ساختمان و نصب پله و نماسازی ساختمان      

 11 . اجرای رابیتس‌بندی برای سقف جدید و گچ کاری (نورپردازی ) یا اجرای کناف

  12.اجرای نقاشی ساختمان   

        13.نصب کابینت آشپزخانه و سقف کاذب حمام و دستشویی      

        14.نصب کلید و پریزهای ساختمان و تزئینات نورپردازی

         15.اجرای کاغذ دیواری و پارکت ، سرامیک بین کابینتی و سنگ آنتیک  

         16.نصب درب‌های داخلی ساختمان.

         17.نصب شیرآلات و سینک و کاسه روشویی نصب درب‌های داخلی ساختمان

         18.نظافت کلی ساختمان توسط کارفرما و در صورت توافق اولیه با پیمانکار

    کدام تعمیرات نیاز به مجوز دارد؟

    کلیه تعمیراتی که اساسی باشد و سنگین مانند ‌جابه‌جایی راه‌پله، حذف جداکننده‌های داخلی (که به‌صورت باربر عمل    می‌کند و نبود آن‌ها ریزش ساختمان را به دنبال خواهد داشت)، احداث یا جابه‌جایی دیوارها (آنگاه‌که حذف پارکینگ را در پی داشته باشد) و جابه‌جایی بخش‌هایی از ساختمان که موجب به هم خوردن ضوابط شهرسازی شود ممنوع بوده و نیازمند اخذ مجوز از شهرداری است. بر اساس ضوابط شهرداری «در صورت آغاز تعمیرات بدون اخذ مجوز از شهرداری منطقه و متعاقب آن غیرقانونی شناخته شدن آن از سوی مسوولان، مورد تعمیری مشمول بررسی به‌صورت تخلف خواهد شد که این امر امکان از دست رفتن حقوق مکتسبه مالک را به دنبال خواهد داشت.

کدام تعمیرات به مجوز نیاز ندارد؟

پیرو بخشنامه شماره ۸۱۱۱۱۰۴۸۴۰۶۸۳ مورخ ۰۸-۰۸-۱۳۷۰، حوزه معاونت شهرسازی و معماری، مواردی چون، مرمت پشت بام از قبیل (تعویض قیرگونی و آسفالت – نصب موزاییک – تعویض – مرمت شیروانی)، تعمیر و تعویض کف‌سازی زیرزمین و طبقات، سفیدکاری، نقاشی و نصب کاشی، نماسازی ساختمان، دیوارها و حیاط، محوطه‌سازی منازل و مجتمع‌های مسکونی اعم از احداث حوض یا استخر، کف‌سازی و باغچه‌بندی (مشروط به عدم حذف پارکینگ)، نصب و تعمیر یا تعویض سرویس‌های بهداشتی و رفع نواقص بهداشتی ساختمان (مشروط به عدم‌تغییر نظام فنی، معماری و کاربری ساختمان)، تعویض درب یا پنجره (مشروط به عدم‌تغییر در نظام فنی و معماری و کاربری ساختمان)، لوله‌کشی آب، فاضلاب، گاز و نصب شوفاژ (مشروط به اینکه محل موتورخانه نیاز به احداث ساختمان جدیدی نداشته باشد) و حفر چاه فاضلاب و تخلیه آن نیاز به مراجعه و کسب مجوز از شهرداری نداشته و مالکان می‌توانند نسبت به مورد اقدام کنند.

مراحل بازسازی واحد های ساختمان

اولین قدم این است که کارشناسان سازه و فلز باید واحد را مورد بررسی قرار دهند تا از هر گونه پوسیدگی و زنگ خوردگی در قسمت های فلزی شامل ستونها، آهنهای بار بر سقفی و ... اطلاع پیدا کنند و ترمیم کنند.

در ضمن باید مقاومت سازه ساختمان در مقابل زلزله نیز بررسی شود و در صورت نیاز اقدامات لازم انجام گیرد.

تهیه نقشه کامل سه بعدی واحد مرحله بعدی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و انجام شود.

تکمیل نقشه کامل سه بعدی روی سیستم و یا کاغذ باید بعد از توافق با کارفرما صورت پذیرد که در این زمینه هزینه ای نباید دریافت شود.

هنر یک مجری خوب این است که در این قسمت می بایست با کمترین هزینه به بهترین نتیجه برسد. بسیاری از موارد در حین کار به کارفرما پیشنهاد میگردد، تا در صورت لزوم تعمیر یا تعویض گردد. بررسی های متخصان پیش از کار باعث میشود بسیاری از نقاط حساس مثل لوله ها، قسمتهای برق کشی شده و ... تعیین شود تا در حین کار مشکلات کمتری به وجود بیاید.

به عنوان مثال در مورد برق کشی این نکته کاملا قابل لمس می باشد. در سیستم مدرن برق کشی کلیه لوله ها از کف کشیده شده و تقسیم ها حذف شده است، ولی شما میتوانید با استفاده از برق کش حرفه ای از همان سیستم برق کشی قدیمی ساختمان استفاده نمایید و هیچ گونه آسیبی به کف نزنید. در بسیاری از موارد سیمها سالم هستند ولی اگر بیرون کشیده شوند آسیب میبینند پس با تلفیق سیستم قبل و موارد جدید در هزینه ها کاهش قابل توجه ای مشاهده میکنید.

شما در حین تخریب به بسیاری از لوله کشی ها و برق کشی ها برخورد میکنید که اگر افراد تیم ناشی و بی تجربه باشند ضایعات و خسارات جبران ناپذیری ایجاد میکنند.

در مورد ساختمانها قدیمی ذکر این نکته بسیار حائض اهمیت است که گاهی اوقات رفع یه مشکل کوچک ظاهری یا فنی هزینه بسیار بالایی میبرد، که کارشناس اجرا در اینجا تصمیم میگیرد که با مصالح جدید آن مشکل را کمرنگ یا برطرف نماید.

یکی از مهمترین قسمت بازسازی داشتن برآورد هزینه درست توسط تیم طراحی و اجرا می باشد. اگر برآورد به عمل آمده با واقعیت تفاوت داشته باشد ممکن است در حین اجرا شما با کمبود بودجه مواجه شده و نتوانید بقیه کارهای ساختمان را به اتمام برسانید

  مرحله ساخت

این مرحله بیشتر برای تغییر کاربری فضای منزل بکار می رود.  این کار با افزودن دیوار، اتاق، انبار  با دیوار چینی و یا استفاده از دیوار های پیش ساخته صورت میگیرد. با استفاده از دیوارهای پیش ساخته، مرحله ساخت زمانبر نخواهد بود. همچنین امکان پیاده سازی طرح های مختلف وجود دارد.

 و حرف آخر:

اگر هنوز هم بودجه بازسازی شما تمام نشده است، بهتر است آن را خرج خرید لوازم و مبلمان جدید و کابینت آشپزخانه کنید و البته برای یک چیدمان جدید حتما با یک شرکت طراحی داخلی مشورت کنید.

 

 

 


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید