پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی

پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی

پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی

EXPO بعد از جام جهانی و المپیک، سومین رویداد جهانی محسوب می‌شود که قرار بود پیش از شیوع ویروس کرونا در سال 2020 در کشور دبی برگزار شود حال پس از گذشت یک سال، در سال ۲۰۲۱ شروع شده است. این نمایشگاه جهانی به مدت ۶ ماه ادامه دارد که ۱۹۲ کشور از اقصی نقاط جهان در این نمایشگاه حضور دارند. این رویداد تا مارس 2022 ادامه دارد.

شعار اکسپو ۲۰۲۰ دبی ارتباط ذهن‌ها، خلق آینده است که با سه زیرمجموعه با نام‌های فرصت، تحرک و پایداری در حال برگزاری می‌باشد. اکسپو دبی بستری مناسب برای تمام کشورهای جهان است تا بتوانند خلاقیت ها و نوآوری‌های خود را در سطح جهانی ارائه دهند.

پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی

مساحت سایت پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی حدود 2000 متر مربع می‌باشد که در منطقه‌ی «تحرک» مستقر است. این پاویون با شعار ایران تمدن کهن و استوار تنوع اقدام و میزبان ملت ها، ترکیبی از معماری سنتی و معماری معاصر با الهام از قصه‌های هزار و یک شب می باشد که توسط گروه طراحی شیفت طراحی شده است. غرفه ایران سعی دارد اقتصاد، توسعه‌ی اجتماعی و در نهایت فرهنگ ایران را به نمایش در آورد و در کنار این ها با توجه به موضوع اصلی اکسپو 2020 دبی به هم‌زیستی صلح آمیز نیز اشاره دارد. 

پاویون ایران دارای ۹ ساختمان آبی‌ می‌باشد که هر کدام بخشی از تاریخ معاصر ایران را نمایش می‌دهند. تعدادی جوی‌ آب در پیاده‌‌رو‌ها در جریان است که علاوه بر زیبایی و الهام از معماری ایرانی باعث خنک سازی و شادابی هوای فضای بیرون پاویون می شود. یکی دیگر از جذابیت های بصری پایون ایران، صدها توپ تهیه‌شده با خاک رس نسوز است که این نوع خاک رس برای ساخت‌وساز در مناطق گرم و خشک ایران استفاده می‌شود.

در پاویون ایران بازدیدکنندگان می‌توانند فرش ایرانی را با کمک استاد فرش‌بافی ببافند. از نگاهی دیگر هر گره فرش می‌تواند منجر به عاطفه و دوستی بین مردم جهان شود.

غرفه گردشگری سعی دارد هر پنج روز، یکی از استان‌های ایران را با محتوای بصری به روش شهر فرنگ به بازدیدکنندگان پایون ایران معرفی می‌کند. در کنار این برنامه‌ی معرفی استان‌ها روزانه هفت میراث طبیعی و تاریخی ایران به نمایش در می آید که هم‌زمان با آن با پخش کردن رایحه های ایرانی سعی دارند تا محیط را به واقعیت نزدیک‌تر کنند و تجربه‌ی بازدیدکنندگان از بازدید پاویون ایران را به یاد ماندنی‌تر کنند.

پاویون ایران هم‌زمان با اکسپو دبی تا فروردین‌ ۱۴۰۱ ادامه خواهد یافت. بخش گردشگری ایران در تلاش است تا با استفاده از این فرصت، تعدادی از بازدیدکنندگان اکسپو را برای سفر به ایران، تشویق و ترغیب کند.

با آرزوی موفقیت برای نمایندگان کشورمان در اکسپو 2020 دبی.

 

 

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید