نمونه پروژه معماری - خانه لوو

نمونه پروژه معماری - خانه لوو

نمونه پروژه معماری - خانه لوو

پروژه ویلایی " خانه لِوو"

تشخیص معماری خوب و بد چگونه ممکن است ؟

آیا لزوم پیروی از سبکی خاص در معماری راه‌حل مسائل معماری است ؟

در مطلب امروز قصد داریم یکی از پروژه های ویلایی واقع در استرالیا را که بسیار چشم‌نواز است ، معرفی کنیم . سوالات بالا همواره ذهن طراحان و حتی دانشجویان این رشته را درگیر کرده‌است . اما هیچ کتاب و سبکی راه حل نیست. همانطور که در این پروژه می‌بینیم یک طراحی خوب پاسخگویی به نیازهای معنوی و مادی به طور موازی است .

چنانچه به ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و علم ساخت و ساز همزمان توجه شود ، درنظرگیری مسائل زیبا‌شناختی به طرح کمک می‌کند . اما اگر تنها ظواهر امر موردنظر باشد ، زندگی در آن کسالت آور و خسته‌کننده می‌شود .

 پروژه Levo’s house به مساحت 300مترمربع  و در سال 2020 ساخته شده‌است . موقعیت آن شهر Hawthorn می‌باشد.

Levo's house

Architects:Clinton Murray Architects

Location:Hawthorn,Australia  

Area:300

Year:2020

Lead Architects: Clinton Murray, Emily Wallace

Engineering & Construction:Ken Murtagh

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران :

مشتریان ما در مورد ایجاد یک روش کاملاً جدید از زندگی برای آنها بسیار فکر بازی داشتند . ما خانه را طوری طراحی کردیم که عموم مردم بتوانند به طورکامل و داخل ساختمان را دیدن کنند. طبقه همکف حریم خصوصی، رهایی از محیط بیرون و خلوت را ارائه می دهد.

 فضای نشیمن طبقه اول پنجره ای به زندگی آنها ارائه می دهد. ما شاهد بودیم که مردم برای گپ زدن با مشتریانمان توقف می کردند، تضاد دلپذیری با موانع موجود در سایر املاک در خیابان. ما کنترل های کلیدی برنامه ریزی را مطالعه و ارجاع دادیم تا به راه حل طراحی خود برسیم.

لحظه طراحی برای ما صحبت راجع به کنترل برنامه ریزی بود که یک "سقف شیب دار" را تعیین می کند و هندسه مثلثی سایت را در یک سقف y تا شده که تا حد امکان سبک  بشود، تطبیق می دهد. ما از نزدیک با یک مهندس فوق العاده خلاق از کانبرا " کن مورتاگ" کار کردیم تا سقفی بسازیم که رمز و راز کند!

 

  • معرفی گروه معماری کلینتون :

Clinton Murray     

Emily Wallace        

Max Murray       

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید