ناظر هماهنگ کننده

ناظر هماهنگ کننده

ناظر هماهنگ کننده

ناظر هماهنگ کننده

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ساختمان‌سازی پیشرفت مرحله به مرحله امور طبق برنامه است. جهت هماهنگی بیشتر بین ناظرین هر رشته از ساختمان و ارائه گزارشات مدون به مراجع ذیصلاح، یکی از ناظرین پروژه به عنوان ناظر هماهنگ کننده انتخاب می‌گردد. ایشان باید یکی از ناظرین رشته های معماری یا عمران باشد که سازمان استان وی را تعیین کرده و به صاحب کار و مجری ساختمان معرفی می کند.

مهندس ناظر هماهنگ کننده هر ساختمان باید گزارش پایان هر یک از مراحل اصلی کار خود و سایر ناظران را وقف مفاد ماده 23 آیین نامه ماده 33 و ترتیبات تبصره همین ماده به شرحی که در آن بند ذکر می شود به مرجع صدور پروانه ساختمان و سازمان استان تسلیم کند. ناظر هماهنگ کننده اگر تخلفی را دید یا سایر ناظران به او اطلاع دادند باید آن را به سازمان استان یا مرجع صدور پروانه ساختمان اعلام کند.

ناظر هماهنگ کننده شخص حقیقی یا حقوقی دارای پروانه اشتغال و صلاحیت نظارت در رشته معماری یا عمران است. وی مسئول هماهنگی بین تمامی ناظران رشته‌های هفتگانه مندرج در قانون، در هر ساختمان یا مجتمع ساختمانی بوده و تسلیم کننده گزارش‌های مرحله‌ای کار به شهرداری، سازمان استان و یا سایر مراجع ذی‌ربط می‌باشد. مدیرعامل شرکت یا مسئول واحد ناظر هماهنگ کننده شخص حقوقی خواهد بود.

طبق اطلاعیه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در پی تعاملات و هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری تهران، از تاریخ 1/7/1400 الگوریتم تعیین ناظر هماهنگ کننده تعریف و اجرایی شده‌است که نحوه تعیین ناظر هماهنگ کننده را مشخص نموده‌است. جهت مطالعه آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

تلفن پاسخگویی به سوالات 09122116304: 

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید