مجری تأسیسات

مجری تأسیسات

مجری تأسیسات

مجری تأسیسات

دفاتر مهندسی اجرای تأسیسات ساختمان

 

در فرآیند اجرای ساختمان، دفاتر مهندسی اجرای ساختمان که مسئولیت صفر تا صد اجرا به عهده آن‌هاست، می‌بایست در انجام امور تأسیسات مکانیکی و برقی پروژه‌های در دست اقدام خود بر حسب مورد از مهندسان دارای پروانه اشتغال به کار اجرای تأسیسات مکانیکی و تأسیسات برقی با رعایت حدود صلاحیت آن‌ها استفاده کنند. به این منظور می‌توانند برای کل تأسیسات یک پروژه با دفاتر اجرای تأسیسات ساختمان همکاری نمایند.

شرایط لازم برای اعطای صلاحیت و تعیین ظرفیت اشتغال دفاتر مهندسی اجرای تأسیسات ساختمان، شرح وظایف و حدود اختیارات مسئول دفتر اجرای تأسیسات و وظایف عمومی این دفاتر عینا مطابق با دفاتر طراحی ساختمان بوده و فقط نام دفتر مهندسی طراحی به دفتر مهندسی اجرای تأسیسات ساختمان تغییر می‌یابد و مجری تأسیسات جایگزین طراح می‌گردد.

حدود صلاحیت و ظرفیت اشتغال دفاتر مهندسی اجرای تأسیسات

حدود صلاحیت دفاتر همان حدود صلاحیت مندرج در پروانه اشتغال شخص حقیقی مؤسس دفتر می‌باشد. ظرفیت اشتغال دفاتر اجرای تأسیسات ساختمان به صورت دوره‌ای بوده و طبق جدول زیر می‌باشد.

دفاتر می‌توانند به صورت شراکتی تأسیس شوند که طبق جدول زیر درصد افزایش ظرفیت اشتغال در حالات مختلف شراکت صورت می‌گیرد.

شرکای دفتر مهندسی اجرای تأسیسات علاوه‌بر مسئولیت در انجام خدمات تخصصی، مشترکا در اداره امور دفتر و هماهنگی در ارائه خدمات مورد درخواست مجری به نحو احسن و بر اساس شرح خدمات مهندسان رشته‌های ساختمان مسئول بوده و پاسخگوی تعهدات دفتر در قبال مجریان ساختمان می‌باشند.

حداکثر تعداد شرکا 10 نفر است.

در صورت ارتقاء پایه هر یک از اشخاص حقیقی که پروانه اشتغال آنان هم‌پایه بوده، ضریب مربوط به هم‌پایه بودن کاهش نخواهد یافت.

ظرفیت اشتغال دفاتر اجرای تأسیسات ساختمان در هر استان با توجه به شرایط استان، تعداد دارندگان صلاحیت در رشته‌های تأسیساتی ممکن است به پیشنهاد هیأت مدیره سازمان و تصویب هیأت سه نفره حداکثر تا 20 درصد کاهش یا افزایش داشته باشد.

شرکای دفتر مهندسی اجرای تأسیسات ساختمان به هیچ وجه مجاز به انجام فعالیت حرفه‌ای خارج از حوزه دفتر مهندسی خود نیستند.

 

مهندسان شهر

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید