طراح سازه

طراح سازه

طراح سازه

طراح سازه در گرایش های طراحی سازه بتنی و طراحی سازه فلزی مهارت دارد .

مهندس طراح سازه با نرم افزار ETabs و safe سازه ساختمان را طراحی میکند. در ابتدا پس از تایید نقشه معماری مهندس سازه بر اساس فایل نقشه معماری با نرم افزار ایتبس مدل سازی مینماید و پس از جواب دادن مدلسازی سازه شروع به نقشه کسی سازه مینماید . تلفن مهندس طراح سازه 09202202092

مهندسان طراح سازه لزوما دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی نیستند اما برای ارائه طراحی سازه به شهرداری و نظام مهندسی فایل سازه حتما باید با تایید و مهر و سهمیه مهندس دارای پروانه اشتغال بکار صورت پذیرد.

مهندس سازه با نرم افار safe سیف شروع به طراحی فندانسیون سازه مینماید و نقشه سازهه را تکمیل و برای تایید شدن به نظام مهندسی استان ارسال مینماید.

در طراحی سازه ضرایب آزمایش خاک بسیار موثر است، اگر خاک ملک قوی باشد مثلا تیپ 2 باشد، طراحی سازه آن ملک به مراتب بهینه تر از یک ملک با خاک تیپ 3 است. و سازه آن ساختمان بهینه و سبک تر  و در هزینه های ساخت کمک فراوانی مینماید.

بهینه سازی سازه ساختمان امری بسیار مهم و ضروری است، اغلب افراد این تفکر را دارند که هرچه سازه سنگین تر باشد ساختمان مقاوم تر است و باعث آسوده خاطر شدن در برابر زلزله میشود اما باید بدانیم که لزوما سازه سنگین غیر بهینه نه تنها باعث مقاومت در برابر زلزله نمیشود بلکه سنگینی سازه باعث شکست در برابر زلزله خواهد شد و هزینه ساخت اسکلت ساختمان را چند برابر خواهد کرد.

سازندگان و کارفرمایان این موضوع را باید در نظر بگیرند که هرچه در مرحله طراحی سازه ، یک مهندس طراح سازه زبده تر را به عنوان طراح پروژه خود انتخاب کنند مسلما در مرحله پس از صدور جواز کمتر دچار تغییرات میشوند و وقت وهزینه کمتری را صرف مینمایند.

بسیار دیده میشود که برخی سازندگانی پس از صدور پروانه ساختمان به سراغ بهینه سازی سازه ساختمان میروند و این تغییر نقشه  هزینه های بسیار زیادی برایشان ایجاد میکند، پیشنهاد گروه مهندسی ویونا این است که در مرحله طراحی سازه ساختمان را بدست افرادی بسپارند که در این موضوع مهم هم هزینه کمتری صرف کنند و در بهره برداری از ساختمان آسوده خاطر باشند زیرا که سازه مهم ترین موضوع در ساختمان است و اگر سازه ساختمان درست طراحی و اجرا نشود بازی با جان انسان هایی است که در این شرایط گرانی با هزینه های زیاد توانسته اند یک خانه برای خود تهیه نمایند و  با طراحی سازه مطمئن در هنگام خطرات طبیعی و... حافظ جان و مال انسان ها شوند.



لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 2
  • Image
    علی
    8/6/2023 5:49:07 PM

    بعضی سازنده ها واقعا هزینه نمیکنن بابت طراحی ها

  • Image
    نعمت
    8/7/2023 2:55:23 PM

    طراح سازه خوب نعمته


نظر خود را ثبت کنید