باستی هیلز لواسان

باستی هیلز لواسان

باستی هیلز لواسان

باستی هیلز، مکانی لوکس با قیمت های نجومی!

باستی هیلز یک شهرک لوکس و خصوصی در شهر لواسان است که در دامنه کوه‌های شمال این شهر واقع شده است. این شهرک دارای ۳۶ ویلا با زیربنای مختلف است که هر کدام دارای استخر، سونا، جکوزی و سالن ورزشی هستند. این شهرک یک منظره بی‌نظیر از سد لتیان را به نمایش می‌گذارد. قیمت هر ویلا در این شهرک بستگی به متراژ، موقعیت، طراحی و تجهیزات آن دارد.

باستی هیلز به عنوان بورلی هیلز لواسان شناخته می‌شود و محل زندگی بسیاری از ثروتمندان، ستارگان، بازیگران و خوانندگان است. این شهرک دارای نگهبانی و دوربین‌های مداربسته است و دسترسی به آن فقط با کارت عبور ممکن است.

باستی هیلز یک شهرک لوکس و خصوصی است که محل زندگی بسیاری از **ثروتمندان، ستارگان، بازیگران و خوانندگان** ایرانی است. برخی از افراد مشهور در این شهرک زندگی میکنند که عنوان نام آنها در این مطلب نمیگنجد.

این فقط چند نمونه از افراد مشهوری هستند که در باستی هیلز زندگی می‌کنند یا کرده‌اند. البته تعداد زیادی از ثروتمندان و ستارگان دیگر هم در این شهرک وجود دارند که شاید نامشان را نشنیده باشید. این شهرک به علت لوکس بودن و داشتن منظره زیبا، جذابیت زیادی برای افراد پولدار و معروف دارد.
باستی هیلز یک شهرک لوکس و خصوصی است که نام آن الهام گرفته از **باستی** است. باستی یک قلعه قدیمی در پاریس بود که در سال ۱۷۸۹ توسط مردم شورشی تسخیر شد و نماد انقلاب فرانسه شد. این رویداد تاریخی هر سال در ۱۴ ژوئیه به عنوان روز ملی فرانسه جشن گرفته می‌شود.

باستی هیلز به عنوان بورلی هیلز لواسان شناخته می‌شود، زیرا محل زندگی بسیاری از ثروتمندان و ستارگان ایرانی است، مانند بورلی هیلز که محل زندگی بسیاری از ثروتمندان و ستارگان آمریکایی است. همچنین این شهرک دارای منظره زیبا و لوکس بودن است که مشابه با بورلی هیلز است.

حاشیه های شهرک باستی هیلز:

در تیر ماه سال 98 بنابر اعتراض نمازگذاران شهر لواسان و با دستور رییس حوزه قضایی این شهر در18  این ماه ورودی های این شهرک بسنه شد.
طی بررسی های انجام شده ،مالک یکی از بزرگترین شرکت های پتروشیمی ایران مالک حدود 128 هزار متر مربع زمین در لوسان میباشد که طی یک توافق نامه که به تایید شورای شهر لواسان رسید اقای "غ.م"،با واگذاری بخش کوچکی از این اراضی و پرداخت مبلغ ناچیزی در خرداد ماه سال 80 مجاز به تفکیک 50 قطعه دوهزار متری گردید.
یکی دیگر از موارد جالب توجه درمورد این شهرک لاکچری نشین غیر قانونی بودن آنهاست!
طبق اظهارات امام جمعه لواسان شکل گیری این شهرک علاوه بر اینکه نماد اشرافیت است از اساس غیر قانونی بوده و خارج از محدوده ی شهری بوده است.
با توجه به اینکه این اراضی بخشی از کوه های شمالی لواسان بوده است اما بدون در نظر گیری کارشناسی محیط زیست با اعمال ماده 18 فروش این زمین 12 هکتاری صورت گرفت،پروانه های ساخت صادر و ویلا هایی لوکس با قیمت های نجومی به سرعت ساخته شدند و همچنین با توجه به اینکه از اداره محیط زیست استان تهران هیچ مجوزی دریافت نشد اما اعتراض های سازمان نام برده به نتیجه ای نرسید و همچنان شاهد ساخت و ساز های غیر قانونی برخلاف آرمان های جمهوری اسلامی ایران هست.
این اقدامات غیر قانونی همچنین برخلاف کمیسیون ماده 100 شهرداری است.

قیمت های نجومی شهرک باستی هیلز:

 قیمت هر ویلا در این شهرک بستگی به **متراژ، موقعیت، طراحی و تجهیزات** آن دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در سال ۱۳۹۹، قیمت هر متر مربع زمین در این شهرک حدود **۱۰ میلیون تومان** بوده است. بنابراین، قیمت یک ویلا با زیربنای ۵۰۰ متر مربع در این شهرک حدود **۵ میلیارد تومان** خواهد بود. البته این قیمت فقط برای زمین است و هزینه ساخت و تجهیزات را نمی‌پوشاند. به طور تقریبی، هزینه ساخت هر متر مربع در این شهرک حدود **۵ میلیون تومان** است². بنابراین، قیمت کل یک ویلا با زیربنای ۵۰۰ متر مربع در این شهرک حدود **۷.۵ میلیارد تومان** خواهد بود.
چند قیمت حدودی در حال حاضر که خبرنگاران ما بدست اورده اند :
1200 متر مربع زمین در این مطقه ارزشی بالغ بر 150 میلیارد تومان دارد.
یک نمونه دیگر از این املاک زمینی است به متراژ 1500 متر مربع که مبلغی حدود 250 میلیارد تومان دارد.
همچنین چند نمونه دیگر از این املاک و قیمت های حدودی آنها موجود بود که ما بدلیل بروز نبودن قیمت ها از انتشار آنها پرهیز کردیم.

البته این قیمت‌ها فقط به عنوان یک تخمین عمومی بوده و ممکن است با توجه به شرایط بازار، نوسانات اقتصادی، تقاضا و عرضه، کیفیت ساخت و تجهیزات، نظر فروشنده و خریدار و عوامل دیگر تغییر کند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید:

ویلاهای کانتینری




لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 1
  • Image
    علی
    4/6/2024 3:43:42 PM

    شهرک پولدارای تهران


نظر خود را ثبت کنید