12 ایده جذاب برای بازسازی خانه

12 ایده جذاب  برای بازسازی خانه

12 ایده جذاب برای بازسازی خانه

اگر مکان و محله خانه خود را دوست دارید اما فضاهای داخلی آن برایتان خسته کننده و کسالت بار شده ، ما در این مطلب قصد داریم راه های متنوع زیادی رو برای شما عزیزان توضیح دهیم . این راه ها اغلب کم هزینه و نسبت به تغییر دکوراسیون کل خانه یا بازسازی اساسی بسیار مقرون به صرفه هستند . در واقع این را بدانید که این نوع فعالیت ها نوسازی تلقی می شوند زیرا به پایه و زیرساخت های خانه کاری ندارید . به جلوه و فضای خانه خودتوجه کنید تا ذهن آرام تری داشته باشید .

تلفن مشاوره رایگان: 09202202092

1. رنگ کردن یا نصب دیوارپوش تنها روی یک دیوار از فضا

دیوار تکی بین دو دیوار موازی در خانه گزینه بسیار مناسبی برای تک رنگ بودن یا کاور شدن با دیوار پوش و کاغذدیواری است . درانتخاب رنگ به مبلمان و رنگ بندی خانه توجه کنید و رنگی را انتخاب کنید که لکه های کوچکی از آن در فضا وجود داشته باشد . به طور مثال رنگ صندلی های نشیمن ، رنگ کوسن ها ، رنگ پرده و ... از گزینه های قابل توجه هستند .

رنگ-دیوار

دیوار-پوش

2. تعویض کفپوش فضاها

در مواردی که فضا برایتان تکراری شده ، تغییر کفسازی فضا روح تازه ای به آن می بخشد . به طور مثال در یک آشپزخانه قدیمی با کابینت های معمولی سرامیک های طرح چوب یا رنگی که به هارمونی فضا کمک کند ، شادابی را به محیط بر می گرداند . معمولا بهتر است طیف رنگی روشن انتخاب کنید تا فضا دلبازتر به نظر آید به خصوص اگر وسایل حجیم و قدیمی مثلا کابینت چوبی قدیمی یا کمد های قدیمی در فضا دارید . در غیر این صورت رنگ کفسازی در فضاهای با مساحت خوب ، می تواند روشن نباشد .

کفپوش

3. خرید مبلمان کارا و کم جا

جهت تعویض مبلمان ها از مبلمان مقرون به صرفه و کم جا استفاده کنید تا جایی برای لوازم تزئینی و گیاه و ... باشد تا رنگ و لعابی به فضا دهند . به طور مثال برای میز ناهار خوری صندلی های کوچک و نیمکت به طور ترکیبی قرار دهید ؛ حتی می توانید با چند تخته چوب خودتان نیمکت یا چهارپایه های جذاب بسازید و چوب روسی برای این کار پیشنهاد می شود . چهارپایه ها و نیمکت ها را در حیاط ، کنار تخت خواب ، کنار میز ناهارخوری ، کنار پنجره های نشیمن و ... می توانید قرار دهید .

مبلمان

4. استفاده از برچسب دیواری

وقتی که دیوارهایتان نیازی به ترمیم و رنگ آمیزی ندارند ، اما دلتان تنوع و طرح متفاوت می خواهد ، برچسب ها گزینه خوب و کم هزینه ای برای تغییر حال و هوای خانه هستند .

برچسب

5. استفاده از قفسه و شلف

شلف های مدرن و باز با رنگ بندی و جنس های مختلف هم به یکنواخت نبودن دیوارها و هم به تعبیه محلی برای وسایل خرد کمک می کند . طراحی شلف ها بسیار متنوع هستند و بسته به این موضوع قیمت های گوناگون دارند. بعضی شلف ها را می توانید کاملا برای چیدمان کتاب هایتان استفاده کنید ؛ به این ترتیب کتابخانه ای زیبا دارید و میل شما و افراد خانواده به خواندن کتاب ها بیشتر می شود . چنانچه محل نصب آن کنجی دنج بودد و صندلی راحتی خوش رنگ نیز در کنار  آن باشد ، بسیار دلنشین تر خواهد بود .

در صورت کمبود بودجه حتی می توانید خودتان با جعبه های چوبی و تر و تمیز کردن و رنگ آمیزی قفسه بسازید و آن را روی دیوار با رنگ متضاد با قفسه ای که رنگ آمیزی کردید ، نصب کنید .

شلف

شلف-2

6. تنوع در نورپردازی

یکی از راه های جذاب کردن فضاها نورپردازی و توزیع نور مصنوعی صحیح است . در کنار نور طبیعی که جای آن ها در خانه تان معلوم است و البته پرتوهای آن بسیار مهم هستند ، طراحی نورپزدازی و توجه به نحوه آن بسیار نقش مهمی دارد . در بعضی قسمت ها نورهای خطی به کارببرید مانند بالاسر میز غذاخوری . نورهای موضعی و متمرکز در کنج ها  در قسمت هایی که تابلو وجود دارد یا برای مطالعه استفاده می شود ، مناسب هستند . منتها منظور از این مطالعه ، تحقیق و پژوهش نبوده و مطالعات آزاد و سرگرمی که وقت زیادی برای آن ها صرف نشود در غیر این صورت نورپردازی با قدرت نور بیشتر و یکنواخت تر نیاز خواهد بود .

نورپردازی

نورپردازی-1

7. تناسب و ترکیب بندی رنگ ها را رعایت کنید

استفاده از رنگ های متضاد همیشه پاسخ مناسبی برای فضاسازی نیست ؛ همانطور که به کارگیری هارمونی و تنالیته رنگی مشابه و در توالی یکدیگر نیز همیشه جذابیت ندارد . تعادل بین رنگ ها را طبق تجربه باید کسب کرد و تابع فرمول خاصی نیست . رنگ های تند را غالبا در لکه های کوچک تر فضا به کار ببرید که خیرگی ایجاد نکند .

ترکیب-رنگ

8. قرار دادن گیاهان و گلدان ها و تزئین خانه به وسیله آن ها

گلدان های رنگی و با شکل های مختلف را در جاهای مختلف خانه و حیاط یا بالکن خود قرار دهید . می توانید گیاهان رونده را با نخ و میخ های رنگی روی دیوار ها نصب کنید . رنگ سبز باطراوت آن ها درخشندگی خاصی به محیط می دهد که هیچ چیزی جای آن را پر نخواهد کرد .

خانه-سبز

گیاه-کاری

9. ایجاد اختلاف ارتفاع در بعضی فضاها

فضاهایی مانند نشمین و TV room بسیار مناسب ایجاد اختلاف هستند به شرطی که خانه شما از مساحت کافی برای این کار برخوردار باشد . می توانید در فضای مرتفع شده یا پایین رفته کرسی و یا مبلمان راحتی قرار دهید تا با جاگیری کمتر، اصطلاحا در فضا بنشینند .

اختلاف-سطح

 

10. تغییر فرم و کاربرد جزیره آشپزخانه

در بعضی خانه ها جزیره آشپزخانه به خوبی طراحی نشده و نتوانسته کاربرد مناسب را داشته باشد . میزان کردن ارتفاع آن به طور استاندارد و قرار دادن نیمکت و صندلی در کنار آن ، تعبیه سینک و کشوهای کاربردی جزیره ها را از بلااستفاده بودن نجات می دهد . به یاد داشته باشید پاخور جزیره نباید هنگام غذا خوردن باعث آزار و ناراحتی شما شود . معمولا فضایی زیر تخته کار برای این موضوع خالی می شود .

جزیره-1

11. طراحی و تقسیم بندی فضای زیرپله

اگر خانه شما پله داخلی دارد ، فضای زیر آن را رها شده و مرده باقی نگذارید . با تقسیم بندی هایی آن را به قفسه لوازم و جاکفشی تبدیل کنید و یا اگر نورگیر است یک گلخانه کوچک برای خود درست کنید . چنانچه بخشی از آن ارتفاع مناسبی داشته باشد ، نشیمن و لم کده ای نیز می توان در آن تعبیه کرد .

زیرپله

زیر-پله-1

 

12. سازماندهی کردن لوازم خانه و آشپزخانه

برای نظم بیشتر خانه خود و احساس راحتی هنگام استفاده از لوازم و وقتی که دنبال آن ها می گردید ، با طراحی کمدهای دیواری خوب در نقاط پرت خانه و قفسه ها و طراحی کارا کابینت ها و درهایش ، به لحاظ فیزیکی جای وسایل مختلف را پیش بینی کنید تا مرتب در جای خود قرار گیرند .

پارتیشن-بندی

قفسه-بندی

سازماندهی-کابینت


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید