۴ هزار و ۷۳۰ واحد مسکن در خوزستان افتتاح می شود

  • صفحه اصلی
  • ۴ هزار و ۷۳۰ واحد مسکن در خوزستان افتتاح می شود
۴ هزار و ۷۳۰ واحد مسکن در خوزستان افتتاح می شود
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

۴ هزار و ۷۳۰ واحد مسکن در خوزستان افتتاح می شود

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اعلام کرد که در هفته دولت، ۴ هزار و ۷۳۰ واحد مسکونی با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در استان خوزستان افتتاح خواهد شد.

مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، اعلام کرد که در چهارمین روز هفته دولت و از طریق ویدئو کنفرانس، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به‌طور همزمان با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و وزیر راه و شهرسازی در تاریخ ۵ شهریور سال جاری در سراسر کشور و ۴ هزار و ۷۳۰ واحد مسکونی در خوزستان افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: این ۴ هزار و ۷۳۰ واحد مسکونی شامل انواع مسکن شهری، مسکن مهر، نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده، واحدهای خودمالکی و گروه‌های مسکن روستایی در سطح استان قرار دارد.

بیات منش اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان در حال اجرا است.

او با اشاره به اینکه سهم استان خوزستان از طرح نهضت ملی مسکن حدود ۶.۵ درصد جمعیت کشور است، افزود: طبق این تقسیم‌بندی، بیش از ۲۸۲ هزار واحد مسکونی در طول چهار سال آتی (تا سال ۱۴۰۴) باید در قالب مسکن حمایتی، ویژه خودمالکی، بافت‌های فرسوده و مسکن روستایی در استان ساخته شود.

او توضیح داد: نسبت به مسکن حمایتی، ۵۰ درصد از سهم استان متعلق به این بخش است. در طرح مسکن حمایتی، دولت زمین‌های لازم را به عنوان رایگان و با اجاره ۹۹ ساله ارائه می‌دهد و بخشی از هزینه‌های ساخت توسط خود متقاضی تامین می‌شود و بخش دیگر از طریق تسهیلات اعطا می‌شود.

او افزود: اما در مسکن حمایتی، مشکلاتی وجود دارد که با هماهنگی میان نهادها می‌توان آن‌ها را حل کرد تا تأخیری در اجرای طرح ایجاد نشود. با توجه به تمایلات مردم به خرید ویلایی و مشکلات اقتصادی، باید الگوهای ویلایی‌سازی و تراکم کمتر را برای ساخت و ساز انتخاب کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در طرح مسکن حمایتی در خوزستان، ۴ هزار هکتار زمین و اعتبار حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال لازم است. تاکنون ۲ هزار هکتار از این زمین‌ها شناسایی شده‌اند و بخش دیگر از طریق منابع مختلفی تأمین خواهد شد تا فشار مالی بر مردم ایجاد نشود.

برای دریافت اخرین اخبار با پایگاه خبری مهندسین شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید