گودرزی: معیشت مردم در بحث دستفروشی برای ما مهم است

  • صفحه اصلی
  • گودرزی: معیشت مردم در بحث دستفروشی برای ما مهم است
گودرزی: معیشت مردم در بحث دستفروشی برای ما مهم است
شناسایی شبکه هایی از مفسدان و رشوه بگیران

گودرزی: معیشت مردم در بحث دستفروشی برای ما مهم است

دستفروشی، به یک معضل بزرگ در پایتخت تبدیل شده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود. بسیاری از معابر و شریان‌های اصلی تهران در قرق بساط‌گستران است و عبور و مرور عابران از پیاده‌روها به‌سختی و دشواری انجام می‌شود. ایجاد بازارهای موقت و دائمی به‌عنوان یکی از راهکارهای مدیریتی برای جمع‌آوری بساط‌گستران و رفع معضل سد معبر دستفروشان به میزان کافی مؤثر نبوده است؛ به دلیل اراده عده‌ای خاص که از آنها با عنوان مافیا یاد می‌شود.

با تأکید بر اینکه موضوع دستفروشی یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری است، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران اظهار داشته است که افراد بسیاری از این طریق به دنبال رزق و روزی حلال هستند و مسئله اصلی برای شهرداری ایجاد مزاحمتی برای آنان نبوده ولی با افرادی که به دنبال سوءاستفاده از این موضوع هستند، برخورد خواهند کرد.

برای ساماندهی دستفروشان، رویکرد دوجانبه‌ای در نظر گرفته شده است. از یک سو، سازمان بازرسی شهرداری تهران یک سامانه طراحی کرده که تمام نقاط و مکان‌هایی که افراد می‌توانند بساط پهن کرده و دستفروشی کنند، شناسایی و جانمایی شوند. از سوی دیگر، تمام افرادی که تمایل به فعالیت در این شغل دارند، باید در این سامانه ثبت‌نام کنند تا هویت، نوع دستفروشی و مکان فعالیتشان مشخص شود.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران تأکید کرده است که ساماندهی دستفروشان یک کار سخت و بزرگ است و دستگاه‌های انتظامی و قضایی باید همراه با شهرداری در این حوزه قرار بگیرند تا با همکاری رسانه‌ها، معضل دستفروشی را ریشه‌ای حل کنند. همچنین، در صورت نهایی‌شدن طرح و دریافت مصوبه، برخورد با رشوه‌بگیران نیز صورت خواهد گرفت و شبکه‌هایی از مفسدان و رشوه‌بگیران شناسایی شده‌اند.

در پایان، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران بر اهمیت آگاهی مردم از حقوق شهری و همچنین معرفی متخلفان و رشوه‌بگیران تأکید کرده است و شهروندان را به استفاده از بسترهایی مانند سامانه ۱۳۷پلاس برای گزارش فساد و تخلف تشویق کرده و قول پیگیری سریع گزارش‌های مردمی را داده است.

_______________________________________________

برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید