پلمپ ۵۶۰۰ بنگاه متخلف در سراسر کشور

پلمپ ۵۶۰۰ بنگاه متخلف در سراسر کشور
نماینده وزارت راه و شهرسازی:

پلمپ ۵۶۰۰ بنگاه متخلف در سراسر کشور

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن اعلام کرد که در طی ۸۰ هزار بازرسی میدانی انجام شده توسط مشاوران املاک در سطح کشور، ۵۶۰۰ بنگاه املاک متخلف پلمب شده‌اند. این اقدام جزء اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای تنظیم بازار مسکن و ساماندهی مشاوران املاک در ایران است.

همچنین، علیرضا مهلی نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن افزود که عملیات میدانی جهت ساماندهی مشاوران املاک، شناسایی خانه‌های خالی از سکنه و وام‌های ودیعه مسکن از تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال جاری در سراسر کشور آغاز شده است.

وی تأکید کرد که کارگروه تنظیم بازار مسکن و املاک کشور با دستور بازرسی و ساماندهی مشاورین املاک نقش مؤثری در کاهش قیمت مسکن و اجاره بها ایفا کرده و به عنوان یک عامل مهم در تنظیم بازار مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین تأکید کرد که باید به بنگاه‌های مشاور املاک مراجعه کرد که دارای پروانه کسب هستند، و داشتن پروانه کسب جزء حقوق شهروندی محسوب می‌شود.

علاوه بر این، مهلی اشاره کرد که در سامانه ملی املاک و اسکان، کد رهگیری برای مستأجران در اجاره بها رایگان ارائه شده و در سراسر کشور مورد استقبال مردم قرار گرفته است. او همچنین هشدار داد که در صورت عدم ثبت املاک در این سامانه، مالیاتی بر خانه‌های خالی اعمال خواهد شد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی نیز به تخلفات بنگاه‌های مشاور املاک اشاره کرد و اعلام کرد که بیشترین تخلفات در این صنف شامل عدم داشتن پروانه کسب، عدم درج نرخ نامه، گران‌فروشی در اخذ کمیسیون و استفاده از اجاره‌نامه‌های دستی و نگرفتن کد رهگیری می‌شود.

وی به بازرسی‌ها و نظارت بر بازار مسکن در کشور اشاره کرد و اظهار کرد که از آغاز اجرای این طرح تا کنون تعداد حدود ۸۰ هزار بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک در کشور انجام شده و در این بین ۵۶۰۰ بنگاه متخلف پلمب و مهر و موم شده‌اند.

مهلی از روند کاهش قیمت مسکن در کشور نیز گفت و اعلام کرد که کارگروه تنظیم بازار مسکن و املاک به کاهش قیمت مسکن در سراسر کشور کمک کرده است.

برای دریافت آخرین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید