پرداخت وام نوسازی مسکن در بافت تاریخی تهران و سایر شهرها

  • صفحه اصلی
  • پرداخت وام نوسازی مسکن در بافت تاریخی تهران و سایر شهرها
پرداخت وام نوسازی مسکن در بافت تاریخی تهران و سایر شهرها

پرداخت وام نوسازی مسکن در بافت تاریخی تهران و سایر شهرها

به گزارش مهندسان شهر، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که تسهیلات مرمت و تقویت واحدهای مسکونی در مناطق تاریخی با تغییراتی در مقادیر مالی به تصویب رسیده و به اجرا درآمده است.

به طور دقیق‌تر، تسهیلات مذکور تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان برای مناطق تاریخی در تهران و با مقادیر دیگری برای سایر شهرها تعیین شده است. این تصمیم در جلسه ۱۶ خرداد سال جاری در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

با این تغییرات، برای اولین بار یک سرفصل جدید در سیستم بانکی کشور برای پرداخت تسهیلات در مناطق تاریخی ایجاد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد که طبق این تصمیم، تسهیلات مرمت و تقویت واحدهای مسکونی و ساختمان‌ها در مناطق تاریخی با سقف‌های مالی متفاوت از جمله ۳۶۰، ۳۲۰، ۲۸۰، ۲۴۰ و ۲۰۰ میلیون تومان برای مناطق مختلف، به ترتیب در شهرهای تهران، شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر، مراکز استان‌ها، سایر شهرها و روستاها، با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با دوره بازپرداخت حداکثر ۵ ساله، ارائه می‌شود.

او افزود که در طول دوره مرمت، متقاضیان می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت با سقف‌های ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان به ترتیب در شهرهای تهران، سایر کلانشهرها و سایر شهرها به شکل قرض‌الحسنه و با دوره بازپرداخت ۵ ساله استفاده کنند.

آیینی این تغییرات را به عنوان گام‌هایی از سوی دولت برای تشویق مردم به نوسازی و تقویت مناطق فرسوده و ناکارآمد و همچنین سکونتگاه‌های اطراف مناطق تاریخی برشمرد و امیدواری خود را بیان کرد که با این اقدامات، فرآیند نوسازی مناطق تاریخی در سراسر کشور تسریع خواهد یافت.

___________________________________________________________

برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید