پذیرش بیش از ۳۰۰ هزار نفر متقاضی در شهرهای جدید

  • صفحه اصلی
  • پذیرش بیش از ۳۰۰ هزار نفر متقاضی در شهرهای جدید
پذیرش بیش از ۳۰۰ هزار نفر متقاضی در شهرهای جدید
معاون وزیر راه و شهرسازی:

پذیرش بیش از ۳۰۰ هزار نفر متقاضی در شهرهای جدید

مهندسان شهر:

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بزرگترین پروژه دولت انقلابی را در کنار نهضت ملی مسکن پروژه امیدآفرینی در کشور عنوان کرد و از پالایش نهایی و پذیرش بیش از ۳۰۰هزار نفر متقاضی مسکن در شهرهای جدید خبر داد.

وی افزود: ضمانت اجرای قانون جهش تولید مسکن موضوعی است که باید موردتوجه قرار بگیرد. درعین حال در اجرای طرح نهضت ملی مسکن  ایجاد سکونتگاه‌های مناسب و رعایت تمامی موارد شهرسازی باید مدنظر قرار بگیرد. بدین معنا در ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال دولت سیزدهم نه فقط احداث مسکن که تولید مسکن در شهرهای مناسب زندگی مدنظر است.

علیرضا جعفری با تاکید بر موضوع الزامات و سازوکارهای فنی، اجتماعی و اقتصادی طرح و همچنین لزوم  بررسی حس تعلق شهروندان اظهار داشت: مسکن مهر نقاط قوت و ضعف هایی داشته است که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۵ میلیون نفر نام‌نویسی کردند. از این تعداد در شهرهای جدید یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در شهرهای جدید ثبت نام کردند که از این تعداد متقاضی حدود ۷۰۰هزار نفر حائز سه  شرط اولیه (تاهل، عدم استفاده از امکانات دولتی و عدم مالکیت خصوصی) بودند. در بررسی شرط چهارم که شامل احراز هویت افراد و سابقه سکونت بودند پالایش های متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به حدود ۳۳۰ هزار نفر رسید.

وی با عنوان پیش شرط افتتاح حساب در بانک برای  طرح نهضت ملی مسکن گقت: در بسیاری از شهرها متقاضیان اعلام می‌کنند که توان تامین آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را ندارند. بنابراین ضرورت دارد تادر خصوص آورده متقاضیان راهکارهایی اندیشیده شود.

معاون وزیر راه و شهر سازی اضافه کرد که در شهر هایی که متقاضی برای تامین مسکن زیاد است زمین کم هست ک باید برای رفع این مشکل چاره اندیشید.

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید