٢هزار و ٩٧٣واحد مسکونی در استان فارس افتتاح شد

  • صفحه اصلی
  • ٢هزار و ٩٧٣واحد مسکونی در استان فارس افتتاح شد
٢هزار و ٩٧٣واحد مسکونی در استان فارس افتتاح شد
مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس:

٢هزار و ٩٧٣واحد مسکونی در استان فارس افتتاح شد

محمود رضا طالبان، مدیر کل راه و شهرسازی فارس، در خصوص وضعیت پروژه‌های مسکونی در استان فارس اظهاراتی داشت. او اعلام کرد که در استان فارس، ۲ هزار و ۹۷۳ واحد مسکونی به عنوان بخشی از بافت‌های فرسوده، نهضت ملی مسکن و مسکن روستایی، به بهره‌برداری رسیده است.

محمود رضا طالبان افزود که از این تعداد واحدها، تعداد قابل توجهی به بافت فرسوده اختصاص دارد که با استفاده از تسهیلات مرتبط با بافت‌های فرسوده ساخته شده‌اند. وی اعلام کرد که ۳۱ واحد مسکونی در محله فخرآباد شیراز به نمایندگی از سایر واحدهای آماده بهره‌برداری در شهرهای مرودشت، سپیدان، کازرون، جهرم، آباده، استهبان، فسا، ارسنجان، کوار، فیروزآباد، اقلید و لار نیز افتتاح خواهند شد.

او اظهار داشت که در بافت‌های فرسوده، تجمیع واحدها ضروری است و توضیح داد که نیازی به ساخت واحدهای کوچک و تکراری نیست.

همچنین، مدیر کل راه و شهرسازی فارس اشاره کرد که پروژه ۳۱ واحدی در محله فخرآباد شیراز به‌عنوان یک نمونه موفق از نوسازی بافت‌های فرسوده در این شهر مطرح است.

محمود رضا طالبان توضیح داد که یکی از چالش‌های عمده در حوزه مسکن در استان فارس مربوط به تامین زمین است و از تعداد زیادی از ثبت‌نام‌کنندگان که در شهر شیراز وجود دارند، تنها تعداد محدودی در حال ساخت و ساز هستند. وی بیان کرد که کمبود زمین در این شهر باعث شده است که فقط ۲۵ هزار واحد از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در محله‌های کمیل آباد، اکبرآباد و صدرا در حال احداث باشند. در نهایت، او اشاره کرد که تامین زمین مناسب می‌تواند به حدود ۱۴۸ هزار متقاضی تاییدشده در کل استان فارس کمک کند.

برای دریافت اخرین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید