ورود اپارتمان های کوچک به بازار مسکن!

ورود اپارتمان های کوچک به بازار مسکن!
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران:

ورود اپارتمان های کوچک به بازار مسکن!

موضوع ساخت واحدهای مسکونی با متراژ ۲۵ متری که حدود چهار سال پیش مطرح شد، همچنان مورد بحث کارشناسان و مسئولان قرار دارد. در این میان، برخی سازندگان نیز آمادگی خود را برای تولید این نوع واحدها اعلام کرده‌اند. این طرح با واکنش‌های مختلف از سوی مسئولان و نهادهای مختلف همراه شده است.

با توجه به نوسانات بازار مسکن و کاهش قدرت خرید اقشار پایین، ایده ساخت آپارتمان‌های با متراژ ۲۵ تا ۴۰ متری در سال ۱۳۹۸ مطرح شد. این طرح توسط شهرداری تهران مطرح شد و هدف آن تامین مسکن برای این اقشار جامعه بود. این مفهوم در طرح تفصیلی نیز بیان شد که حداقل متراژ واحدهای مسکونی در تهران ۳۵ متر است، اما طرح ساخت واحدهای ۲۵ متری تصویب شد.

از آن زمان تا به امروز، موضوع واحدهای ۲۵ متری موجود بوده و در دستور روز مسئولان قرار دارد. اخیراً مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران پیشنهادی را برای اجرای مسکن اقتصادی با ساخت واحدهای کوچک متراژ ۲۵ تا ۳۵ متری با تکنولوژی نوین ارائه داد. طبق این طرح، زوج‌های جوان با پرداخت حدود یک میلیارد تومان می‌توانند واحد مسکونی مبله خود را تحت عنوان مسکن اقتصادی تهیه کنند.

این طرح باعث واکنش وزارت راه و شهرسازی شد و تخصیص مسئولیت مسکن ۲۵ متری به این وزارتخانه تکذیب شد.

در زمینه نظرات مسئولان، استاندار تهران ساخت واحدهای مسکونی کوچک متراژ را مناسب برای جوانان برای شروع زندگی و تشکیل خانواده دانسته و تاکید کرده که پس از تشکیل خانواده، این واحدها بهتر و بزرگ‌تر شود.

در مجموع، در مورد ساخت واحدهای مسکونی کوچک متراژ هنوز نظرات متفاوت وجود دارد. برخی از سازندگان از این طرح حمایت می‌کنند و در حال رایزنی با مجلس و دولت برای تحقق آن هستند.

برای دریافت اخرین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید