ورود 1000 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت

  • صفحه اصلی
  • ورود 1000 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
ورود 1000 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت جانی تازه میگیرد

ورود 1000 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت

به گزارش مهندسان شهر، سید جعفر تشکری‌ هاشمی در بازدید از پروژه‌های منطقه ۱۰، خواستار تسریع در تصویب طرح‌های ترافیکی و پیگیری تکمیل برخی از پروژه‌های اجرایی نیمه تمام در این منطقه شد. او با اشاره به احصاء ۴۴ مورد در جلسه شورایاران، اظهار داشت که حدود ۲۰ مورد از این موارد تعیین‌تکلیف شده است و بقیه نیز با جدیت پیگیری می‌شوند. تشکری‌هاشمی بیان کرد که با توجه به بافت قدیمی و تاریخی منطقه، راهکارهای میکروسکوپی کافی نیستند و باید با نگاهی وسیع‌تر به بافت فرسوده این منطقه نگریست. همچنین، او تاکید کرد که لازم است مشاور ترافیکی منطقه همراه با سازمان ترافیک شهرداری تهران، بازنگری کلی در شبکه معابر منطقه را انجام دهند تا با تغییرات جزئی در جهات ترافیکی و اصلاحات هندسی، بهبودی در ترافیک منطقه ایجاد شود.

همچنین، در ادامه بازدید، بررسی پارکینگ‌های منطقه ۱۰ نیز به میزان ۳ هزار خودرو ظرفیت افزوده شد. تشکری‌هاشمی به برنامه‌ریزی‌های انجام شده اشاره کرده و گفته است که طبق این برنامه، ۳ هزار دستگاه اتوبوس نیز تا پایان سال به شهرداری تهران تحویل داده خواهد شد. او از این موضوع خبر داده و امیدواری خود را بیان کرده است که با نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، فاصله شمال و جنوب شهر تهران کاهش یابد. همچنین، تشکری‌هاشمی بیان کرد که بخشی از این اتوبوس‌ها به منطقه ۱۰ اختصاص داده می‌شود و با احداث شبکه مینی‌بوس و تاکسیرانی، نقل و انتقال در این منطقه تقویت خواهد شد.

در پایان، تشکری‌هاشمی به خرسندی خود از ارتباط خوب شهردار با شورایاران و استفاده از ظرفیت آنها برای حل مشکلات اشاره کرده و اعلام کرده است که شورایاران، با افراد معتمد محلات هستند و ظرفیت بسیار خوبی برای اداره شهر و رفع مشکلات شهروندان دارند. او در پایان بیان کرده که پیگیری برگشت ظرفیت شورایاری‌ها برای اداره شهر توسط قوه‌قضائیه و مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران خبر داد که تا پایان سال قرارداد حدود ۳ هزار دستگاه اتوبوس به تهران تحویل داده خواهد شد. او اشاره کرد که سازندگان اتوبوس‌ها قول داده‌اند تا ۱۴۶۰ دستگاه اتوبوس را تا پایان سال به شهرداری تهران تحویل بدهند. نگرانی شورای اسلامی شهر تهران درباره مناطق نیمه جنوبی شهر و کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران بوده است و امیدوارند که این نوسازی در بخش حمل‌ونقل اجرا شود. همچنین، این اتوبوس‌ها قرار است به مناطق کم‌برخوردار تخصیص یابند و تعدادی از آنها وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی منطقه ۱۰ شود. هرچند، در برخی معابر این منطقه اتوبوس‌ها قادر به تردد نیستند و بنابراین شبکه مینی‌بوس و خطوط تاکسیرانی نیز باید در این منطقه تقویت شوند. درباره ساخت پارکینگ‌ها نیز اعلام شده است که اعتبار خاصی برای آن تأمین نمی‌شود و ساخت پارکینگ‌های طبقاتی از محل جریمه کسر پارکینگ تامین خواهد شد، و امیدواریم که احداث پارکینگ‌ها در منطقه ۱۰ به سرعت انجام شود.

_____________

برای دریافت جدید تری اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید