واگذاری پروژه ها براساس سوابق مهندسان صورت می گیرد

  • صفحه اصلی
  • واگذاری پروژه ها براساس سوابق مهندسان صورت می گیرد
واگذاری پروژه ها براساس سوابق مهندسان صورت می گیرد

واگذاری پروژه ها براساس سوابق مهندسان صورت می گیرد

نقل از تی نیوز:

به گزارش خبرنگار حوزه مسکن و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سعید سعیدیان در بخش دیگری از این نشست به سوالات خبرنگار پاسخ داد.
وی درباره گودهای رهاشده ساختمانی شهرتهران افزود: ۲۸۰ گود رها شده در تهران داریم که ۱۰۰ گود آن پرخطر است و ضرورت دارد هر چه سریع تر برای آن فکری شود. شهرداری وارد این ماجرا شده و به صاحبان این املاک هشدار جدی داده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در خصوص ریزش گود خیابان ابوذر منطقه ۱۷ تهران تصریح کرد: متأسفانه ریزش این گود ساختمانی خسارات جانی و مالی داشت. مهندس ناظر کاری جز گزارش دادن نمی توانست انجام دهد و هنگام ریزش نیز در محل پروژه حضور داشته است. وی سه بار پیش از این هشدار داده بود، این در حالی است که مهندس ناظر ابزاری چون اطلاع دادن به شهرداری ندارد، ولی مهندس ناظر را دستگیر کرده اند و در زندان است.
سعیدیان همچنین مطرح کرد: وقتی گودی برداشته می شود همه مهندسان ناظر اصرار دارند که هر چه سریع تر پروژه از حالت گود خارج شده و وارد ساخت شود، ولی در این پروژه، مالک درخواست تجمیع با واحدهای دیگر را داده بود که شهرداری موافقت کرده بود، لذا پروژه در حالت گود، طولانی مدت باقی ماند.
وی درباره تخلف ۴۰ میلیارد تومانی سال ۹۴ گفت: این مبلغ را هیئت مدیره وقت سازمان نظام مهندسی تهران برای یک پروژه بافت فرسوده در بانک خصوصی وابسته به شهرداری تهران سرمایه گذاری کرده بود که این پروژه با شکست روبرو شد و بانک مذکور نیز این پول را به عنوان وثیقه برداشت کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: در حال حاضر دادگاه ۴۰ میلیارد تومان را بلوکه کرده و نه بانک مذکور می تواند آن را برداشت ...


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید