واگذاری زمین دولتی به مردم و شرایط آن

واگذاری زمین دولتی به مردم و شرایط آن
واگذاری زمین

واگذاری زمین دولتی به مردم و شرایط آن

قانون جوانی جمعیت یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که جهت تحقق آن تدابیر تشویقی اعمال شده است. این طرح شامل واگذاری زمین‌ها و مسکن‌های رایگان به برخی از خانواده‌ها می‌شود. شرایط واگذاری زمین رایگان به افراد و خانواده‌ها به صورت زیر است:

·       واگذاری زمین به خانوارهای دارای ۳ فرزند یا بیشتر: دولت تصمیم به واگذاری زمین‌های رایگان به خانوارهایی گرفته است که دارای سه فرزند یا بیشتر هستند و فرزند سوم آن‌ها از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد.

·       ثبت‌نام از طریق سامانه: متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سایت (saman.mrud.ir) مراجعه کنند. توجه داشته باشید که شرط داشتن فرم "ج" برای دریافت این تسهیلات لازم نیست.

·       نرخ باروری شهرستان: نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند نباید آماری بالای ۵.۲ باشد.

همچنین، دولت در راستای تحقق اهداف قانون جوانی جمعیت، به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر اختصاص زمین‌ها و واحدهای مسکونی رایگان داده است. این خانواده‌ها باید فرزندانی زیر ۲۰ سال داشته باشند.

همچنین، برای افرادی که قصد سکونت دائمی در جزیره ابوموسی یا دیگر جزایر حوزه جنوبی کشور را دارند، طرح نهضت ملی مسکن زمین‌هایی با متراژ ۳۰۰ مترمربع اختصاص داده شده و از شرط داشتن فرم "ج" معاف شده‌اند.

برای دریافت زمین رایگان در جزیره ابوموسی یا مناطق دیگر، می‌توانید به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن در آدرس (saman.mrud.ir) مراجعه کنید. این طرح برای تشویق مردم به سکونت در جزایر حوزه جنوبی کشور و ایجاد تعادل جمعیتی اجرا می‌شود.

 

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 7
  • Image
    محمد
    11/20/2023 3:53:50 PM

    آیا درسته

  • Image
    رحمان،علیمیرزایی
    11/27/2023 10:29:00 AM

    خیلی،خوبه

  • Image
    مریم رنجبر
    12/20/2023 1:17:49 AM

    پس اون خانم که بی سرپرست هست و بچه هم نداره یا آقایی که تنهاست و خانواده و بچه ندارن ازنظر شما دولت باتدبیر و بادرک واجد شرایط واگذاری زمین نیست واقعا که چقدر دولت مقتدر و بادرک و دلسوزی داریم

  • Image
    سعید
    12/30/2023 12:18:52 AM

    پس بگو چیزی به کسی نمیدن.دولت که به مستضعفین کمکی نمیکنه باید پولدار باشی تا جلوت دولا بشن وده تا زمین بهت میدن

  • Image
    احمد عظیمی
    1/6/2024 10:44:29 AM

    واقعا دولت کاردرستی داریم 47 سالمه تاحالا از دولت خیری به من و3 فرزندم وهمسرم صورت نگرفته نه خونه دارم نه ماشین نه سفر خارجی واقعا خنده داره

  • Image
    رحملن
    2/11/2024 10:47:32 AM

    سلام من فرزند سومم تازه به دنیا اومده زمین هم ثبت نام کردم قرارشده زمین رو بهم واگذارکنم ولی میگن باید پول بدی کسی نیدونه قضیه چیه مگه نمیگن زمین رایگانه؟

  • Image
    علی
    4/6/2024 3:32:51 PM

    شرایط واگذاری زمین دولتی به مردم


نظر خود را ثبت کنید