واگذاری زمین به 400 هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن

  • صفحه اصلی
  • واگذاری زمین به 400 هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن
واگذاری زمین به 400 هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن
واگذاری زمین به 400 هزار متقاضی

واگذاری زمین به 400 هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش مهندسان شهر، در طرح نهضت ملی مسکن، دولت برنامه‌های گسترده‌ای را برای حمایت از بخش خصوصی، توسعه و ایجاد شهرهای جدید، نوسازی بافت‌های فرسوده، نوسازی خانه‌های روستایی و واگذاری زمین به متقاضیان را پیگیری می‌کند.

به همین منظور، وزارت راه و شهرسازی علاوه بر واگذاری زمین به خانوارها برای ساخت خانه‌های یک طبقه و دو طبقه با حیاط‌، زمین‌های رایگان را به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر، خانوارهای دارای فرزند چهارقلو و همچنین گروه‌های دو نفره و بیشتر واگذار می‌کند. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از تمامی امتیازات و تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن بهره‌مند شوند.

بنابراین، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که تا به امروز، به ۲۰۰ هزار متقاضی زمین واگذار شده است و طبق برنامه‌ریزی سال جاری، این آمار به ۴۰۰ هزار نفر زمین واگذار خواهد شد.

مهرداد بذرپاش، یکی از مسئولان وزارتخانه، تحویل زمین به شکل فردی برای ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار را ذکر کرده است و گفته است: هدف امسال این است که زمین به ۴۰۰ هزار متقاضی در سراسر کشور به صورت فردی و گروهی واگذار شود.

علاوه بر این، او از جلوگیری از احتکار زمین صحبت کرده و اعلام کرده است که در بیشتر شهرها بیش از ۱۰ درصد اراضی در محدوده‌های شهری بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف مانده‌اند. به این اراضی مهلت شش ماهه‌ای داده شده تا برای ساخت و ساز بهره‌برداری شوند، در غیر این صورت تغییر کاربری آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بنابراین، طبق آمارهای اعلام شده توسط وزارت راه و شهرسازی، تا به حال نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد زمین در طرح نهضت ملی تامین شده و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در حال ساخت است.

به تازگی، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که تعداد ثبت نام کرده‌ها در طرح نهضت ملی مسکن به ۶ میلیون و ۵۰ هزار و ۳۵۲ نفر رسیده است. از این تعداد، حدود ۴ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۷۲۳ نفر از متقاضیان حائز شرایط اولیه بوده‌اند، و برای ۱ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۵۵ نفر تأیید نهایی صادر شده است. بقیه افراد به دلایلی مانند عدم واریز آورده اولیه هنوز در لیست قرار نگرفته‌اند.

همچنین، دولت تا به حال یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد را به مرحله ساخت رسانده است و این پروژه‌ها در مراحل مختلف پیشرفت دارند. برخی دستگاه‌ها و ارگان‌ها اعلام کرده‌اند که در سال جاری هر ماه تعداد قابل توجهی واحد را افتتاح خواهند کرد.

_________________________________________________________

برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید