واگذاری زمین به 24 هزار خانواده در طرح جوانی جمعیت

  • صفحه اصلی
  • واگذاری زمین به 24 هزار خانواده در طرح جوانی جمعیت
واگذاری زمین به 24 هزار خانواده در طرح جوانی جمعیت
واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت

واگذاری زمین به 24 هزار خانواده در طرح جوانی جمعیت

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در نشست خبری که دیروز شنبه، ۲۱ مردادماه، در محل سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران در پوشش اخبار حوزه زمین و مسکن، به اهمیت دو وظیفه مهم این سازمان پرداخت. او اعلام کرد که سازمان ملی زمین و مسکن مسئولیت‌های اصلی مدیریت زمین را بر عهده دارد. این وظایف شامل بهره‌ برداری و مدیریت اراضی در اختیار دولت و اجرای طرح‌های مسکن دولت و نظارت بر آن‌ها می‌شود.

یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم، طرح نهضت ملی مسکن است که توسط معاون وزیر راه و شهرسازی نیز تاکید شد. او بیان کرد که اجرای طرح‌های مسکن در گذشته با چالش‌هایی همراه بوده است و به دلیل عدم وجود برنامه‌ریزی منسجم، تامین مسکن با مشکلاتی مواجه شده است. با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون بیش از ۴ میلیون خانوار برای دریافت مسکن در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند. او اشاره کرد که این متقاضیان از افراد متاهل و بدون مسکن هستند و تا کنون تسهیلات مسکن از دولت دریافت نکرده‌اند.

مالکی بیان کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم در اولویت قرار دارد و دولت قصد دارد این طرح را با سرعت پیش ببرد. مفاد ماده ۷ تا ۱۲ قانون جهش مسکن نیز راجع به روش‌های تأمین زمین بیان شده است.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که تامین زمین یکی از چالش‌های مهم در طرح نهضت ملی مسکن است، تا کنون بیش از ۳۴ هزار هکتار زمین برای این طرح تأمین شده است. همچنین از اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی نیز برای تامین زمین استفاده شده و تا کنون ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی اخذ سند شده‌اند. همچنین اراضی در حال الحاق یا محدوده نیز جهت اجرای طرح‌های مسکن در نظر گرفته شده است.

مالکی افزود: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تعدادی از شهرک‌های مسکونی شناسایی شده‌اند و برخی از آن‌ها در مراحل کارشناسی و برنامه‌ریزی قرار دارند. استفاده از اراضی بخش خصوصی و همچنین توافق با مالکان بخش خصوصی نیز در تأمین زمین برای طرح‌های مسکن مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به تعهدات دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بیش از ۳۴ هزار هکتار از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی برای این طرح تخصیص داده شده است. از جمله روش‌هایی که برای تأمین زمین استفاده شده است، انعقاد قرارداد با انبوه‌سازان، واگذاری به مردم و مشارکت میان مردم و انبوه‌سازان است.

مالکی بیان کرد: همچنین تاکید بر مسکن کارگران صنایع نیز از اهمیت ویژه برخوردار است. بر این اساس، زمین‌های مناسب در نزدیکی صنایع بزرگ و شهرک‌های صنعتی شناسایی و برای ساخت مسکن کارگران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیر‌عامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: در طرح مسکن مهر نیز بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن باقی‌مانده وجود دارد که به تکمیل نیاز دارند. تعهد سازمان ملی زمین و مسکن در تأمین زمین برای ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در دو سال آینده قرار دارد و تاکنون به تعدادی نزدیک به ۵۷۰ هزار نفر زمین تخصیص یافته‌است.

در پایان، ارسلان مالکی به تلاش‌های مختلف برای تأمین زمین‌های مسکونی اشاره کرد و به اهمیت نظارت بر پروژه‌های مسکن و رصد آنها تأکید کرد.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید