وام ودیعه اسکان موقت در بافت‌های فرسوده دو برابر شد

  • صفحه اصلی
  • وام ودیعه اسکان موقت در بافت‌های فرسوده دو برابر شد
وام ودیعه اسکان موقت در بافت‌های فرسوده دو برابر شد
وام ودیعه مسکن

وام ودیعه اسکان موقت در بافت‌های فرسوده دو برابر شد

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: توسعه‌گران، سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده در سراسر کشور اکنون می‌توانند با همزمان استفاده از حمایت‌ها، تسهیلات و تخفیفات در دو سامانه تسهیلات نوسازی مسکن بافت فرسوده و سامانه تسهیلات ویژه نهضت ملی مسکن اقدام کنند. به علاوه، حداکثر مبلغ وام ودیعه مسکن برای متقاضیان نوسازی در بافت‌های فرسوده به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است که دو برابر قبلی است.

محمد آئینی، معاون وزیر راه و شهرسازی، در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان بیان کرد که باید به جدیت پیگیری مسائل مربوط به بازآفرینی شهری در ستادهای استانی اهمیت داده شود. او به وجود ۲۶ هزار و ۴۰۰ واحد ناپایدار بدون سازه در استان زنجان اشاره کرد و تاکید کرد که در صورت وقوع بلایای طبیعی، مانند سیل و زلزله، ساکنان این واحدها در خطر جانی قرار می‌گیرند و این ساختمان‌ها ممکن است منهدم شوند. به همین دلیل، شتاب‌بخشی به فرآیند نوسازی مسکن تنها راه حل قابل قبول است.

آئینی اظهار داشت که حدود ۱۰۰ هزار نفر در بافت‌های فرسوده استان زنجان ساکن هستند و وزارت راه و شهرسازی تلاش خود را برای تحقق برنامه نهضت ملی مسکن تولید مسکن در بافت‌های فرسوده به عنوان بهترین و سریع‌ترین روش با رعایت معیارهای شهرسازی انجام می‌دهد و هیچ تمایلی به افزایش تراکم بی‌ضوابط ساختمانی ندارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز افزود که تمام فعالیت‌های مربوط به بازآفرینی باید تحت چتر ستاد بازآفرینی انجام شود و جلسات این ستاد نیز به صورت منظم در استان برگزار شوند. او از ستادهای بازآفرینی شهری در شهرستان‌ها و استان‌ها انتظار دارد که نیازهای محلات هدف در دو حوزه نوسازی مسکن و تامین خدمات را شناسایی و تصویب کنند.

_________________

برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید