هزینه واقعی ساخت و ساز مسکن اعلام شد

هزینه واقعی ساخت و ساز مسکن اعلام شد
اعلام هزینه واقعی ساخت و ساز مسکن در کشور

هزینه واقعی ساخت و ساز مسکن اعلام شد

حمزه شکیب، رئیس این سازمان در نخستین نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه، به برخی از موضوعات مرتبط با فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان پرداخت. او ابتدا در مورد تاریخچه شکل‌گیری سازمان نظام مهندسی ساختمان از سال 1375 توضیحاتی ارائه داد و همچنین به جزئیات ساختار سازمان اشاره کرد.

وی بیان کرد که مسکن به عنوان بخش مهمی از اقتصاد خانوارها در ایران محسوب می‌شود و حدود 45 درصد از درآمد خانوارها به این بخش اختصاص می‌یابد. او بیان کرد که افزایش طول عمر مفید ساختمان‌ها، هنری است که سازمان نظام مهندسی ساختمان تلاش می‌کند به آن بپردازد. همچنین او به اهمیت همکاری با سایر نهادها و وزارتخانه‌ها از جمله شهرداری‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نیرو و وزارت نفت اشاره کرد.

در ادامه، حمزه شکیب به تغییراتی که از سال 92 در سازمان نظام مهندسی ساختمان اجرا شده است، اشاره کرد. او اعلام کرد که مالکین باید مبلغی را برای انتخاب ناظر برای ساختمان‌های خود واریز کنند. همچنین از یک نرم‌افزار مجزا برای ارائه خدمات مهندسی استفاده می‌شود که به منظور ایجاد وحدت رویه و شبکه‌سازی اطلاعات بین سازمان‌ها در استان‌های مختلف کشور، نرم‌افزار واحدی طراحی و اجرا شده است.

او به مسئله ایمنی ساختمان‌ها در کشور پرداخت و با تأکید بر اینکه تاکنون تمرکز بر ایمنی جانی سازه‌ها بوده است، اعلام کرد که باید به سمت طراحی بر اساس عملکرد و کاهش خسارات وارده به سازه‌ها در صورت وقوع زلزله‌ها پیش رفت. او اظهار کرد که افزایش هزینه تمام‌شده ساخت به نسبت 7 تا 10 درصد از جمله اقداماتی است که می‌تواند منجر به افزایش طول عمر مفید ساختمان‌ها بشود و از طرف دیگر به کاهش هزینه‌های خسارت‌ها کمک کند.

در پایان، حمزه شکیب از اهمیت رعایت مقررات ملی ساختمان و تأکید بر ایمنی در برابر سوانح طبیعی، به ویژه زلزله‌ها، خبر داد. او اعلام کرد که سازمان نظام مهندسی ساختمان در ایران با دولت در حال مذاکرات است تا مقررات ایمنی در برابر زلزله را در نهضت ملی مسکن اجرا و رعایت کند و ساختمان‌ها را در برابر این نوع اتفاقات طبیعی مقاوم کند.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید