نگرانی خرم از ناظران و مجریان صوری

نگرانی خرم از ناظران و مجریان صوری

نگرانی خرم از ناظران و مجریان صوری

نگرانی خرم از ناظران و مجریان صوری

مهندسان شهر : نخستین نشست هم‌اندیشی بازرسان سازمان نظام مهندسی کلیه استان‌ها با حضور مهندس احمد خرم ،هیأت رئیسه و اعضای شورای مرکزی برگزار شد . در این نشست خرم با اشاره به موضوع افزایش عمر مفید ساختمان‌ها ، از اوضاع صوری کاری در نظارت و اجرای ساختمان ابراز نگرانی کرد .

در این نشست که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تالار اجتماعات دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به اینکه برگزاری نخستین جلسه هم اندیشی با بازرسان سازمان های نظام مهندسی ساختمان کلیه استان‌ها، آغازی برای همدلی، همفکری، هماهنگی و همکاری باشد، ابراز امیدواری کرد و افزود: این گردهمایی مهم برای نخستین بار به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار می شود. این نوع جلسات هم اندیشی می تواند در سطوح گسترده تر و با حضور همه ارکان سازمان نظام مهندسی ساختمان، برگزار شود تا با فوریت، نسبت به ساماندهی امور مرتبط با مردم و جامعه مهندسی اقدام کنیم.

مهندس خرم در ادامه با بیان اینکه در نظارت و مهندس مجری ذیصلاح، اقلیتی با صوری کاری، خدمات صادقانه ناظران و مهدس مجری ذیصلاح را زیر سوال می برند، خاطر نشان کرد: نظارت و مجری ذیصلاح در ساخت و سازهای به صورت «صوری» نگران کننده است

وی تصریح کرد: با این وضعیت، نباید انتظار داشت که ظرف نیم قرن بتوان عمر مفید ساختمان را از حدود 30 به 120 سال افزایش داد.

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اعلام اینکه در سالیان گذشته عمر مفید ساختمان در کشورهای اروپا و آمریکا با پیشرفت چشمگیری مواجه شده است، مطرح کرد: باوجود اینکه در کیفیت ساختمان سازی در ایران تغییرات اساسی ایجاد شده اما متاسفانه در کشورمان از اول دهه 50 تاکنون، میانگین عمر ساختمان از 30 به 25 سال کاهش یافته است.

مهندس خرم با تاکید بر اینکه ما قسم خورده ایم پای ضابطه، معیار و استاندارد بایستیم، گفت: بازرسین، چشم جامعه مهندسی بر عملکرد استان‌ها هستند که باید با شجاعت وارد میدان انجام وظایف و ماموریت های پیش رو شوند.

 

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان همچنین با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر درباره سلامت سیستم‌های اداری، بر توجه ویژه و خاص به حق و حقوق کارمندان سازمان و رسیدگی فوری به وضعیت معیشتی آنها تاکید کرد.

در همین حال، در این نشست اهداف برگزاری نخستین جلسه هم اندیشی با بازرسان سازمان های نظام مهندسی ساختمان کلیه استان‌ها، تبیین و اعلام شد.

ایجاد وحدت رویه در کلیه استانها، ایجاد سامانه یکپارچه بازرسی، تعیین تکلیف نرم افزارهای متحدالشکل مالی، تعیین شرح خدمات حسابرسی و بازرسی، نحوه بازدیدهای دوره ای از دفاترخدمات مهندسی، تعیین نظام نامه انتشار و دسترسی به اطلاعات و حل مشکل تعارض منافع از جمله اهداف برگزاری این نشست هم اندیشی عنوان شد که در جلسه با بازرسیان کلیه استانها به عنوان اهم پیشنهادات مطرح و مورد بررسی قرار گرفت

در این جلسه هم اندیشی علاوه بر مهندس احمد خرم، مهدی شایان، کاوه نوری کوپایی، سیف الله علی نیا، غلامحسین عسکری، طاهر کیافر و بهمن مومنی مقدم اعضای شورای مرکزی و محمدجواد ابوالفتحی دستیار رییس سازمان در امور قوانین و مقررات حضور داشتند.

منبع : پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید