نهضت ملی مسکن و الحاق 1850 هکتار زمین مورد نیاز

  • صفحه اصلی
  • نهضت ملی مسکن و الحاق 1850 هکتار زمین مورد نیاز
نهضت ملی مسکن و الحاق 1850 هکتار زمین مورد نیاز
نهضت ملی مسکن

نهضت ملی مسکن و الحاق 1850 هکتار زمین مورد نیاز

در یک نشست خبری هفته دولت، میرمحمد مودی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، به جزئیات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان پرداخت. او اعلام کرد که در این طرح، سهم خراسان جنوبی برابر با ۴۰ هزار واحد مسکن است که از این تعداد، ۲۲ هزار واحد به مسکن شهری و ۱۸ هزار واحد به مسکن روستایی اختصاص دارد.

مودی افزود: تا کنون، بیش از ۱۰۸ هزار نفر در این استان در طرح ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد، ۳۴ هزار نفر واجد شرایط ثبت‌نام برای دریافت وام مسکن هستند. همچنین برای ۳۲ هزار واحد مسکن نیازمند تامین زمین شده است و حدود ۱۴ هزار واحد دارای پروانه ساختمانی، ۸۵۷۴ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، ۴۱۱۴ واحد در مرحله اتمام اسکلت و ۲۹۴ واحد در مرحله اتمام سفتکاری قرار دارند.

وی افزود: به منظور تامین زمین موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، از ابتدای دوره حکومتی سیزدهم حدود ۸۵۰ هکتار زمین به استان خراسان جنوبی اختصاص یافته است که نسبت به دوره حکومتی قبلی، رشد ۱۵۵ برابری داشته و ظرفیت احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی را دارد.

مودی همچنین اعلام کرد: برای تامین زیرساخت‌های آب و برق سایت‌های نهضت ملی مسکن در استان، اعتبار حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از محل وزارتخانه تامین شده است. این اعتبار در حال حاضر در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته است.

در خصوص اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مودی گفت: در استان خراسان جنوبی، تعداد ۹ هزار و ۴۷۵ نفر در طرح ثبت‌نام کرده‌اند که حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها تایید نهایی شده‌اند و تا کنون برای حدود ۲ هزار قطعه زمین تخصیص یافته است.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید