موافقت با الحاق ۲۷۸ هکتار به محدوده شهر رفسنجان برای طرح نهضت ملی مسکن

  • صفحه اصلی
  • موافقت با الحاق ۲۷۸ هکتار به محدوده شهر رفسنجان برای طرح نهضت ملی مسکن
موافقت با الحاق ۲۷۸ هکتار به محدوده شهر رفسنجان برای طرح نهضت ملی مسکن
در مکاتبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با استاندار کرمان ابلاغ شد؛

موافقت با الحاق ۲۷۸ هکتار به محدوده شهر رفسنجان برای طرح نهضت ملی مسکن

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تصمیم به الحاق ۲۷۸ هکتار به محدوده شهر رفسنجان به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن گرفته و طرح جامع این اراضی با واحد‌پذیری ۱۱ هزار واحد مسکونی تأیید شده است. در این مصوبه، مشخصات و مقرراتی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این اراضی تعیین شده‌اند. از جمله تأکیدات این مصوبه می‌توان به مسائلی مانند تامین آب، حفاظت از منابع طبیعی، ایمنی انسان‌ها و محیط زندگی اشاره کرد.

همچنین، این مصوبه تأکید می‌کند که از طریق تدابیر مناسب، باید توجه به موانع و مشکلات مرتبط با توسعه افقی شهر و استقرار جمعیت در اراضی الحاقی خارج از شهر رفسنجان شود. تأکید شده است که باید با تدابیر حفاظتی، عرصه‌های زراعی و باغی در این اراضی محافظت شود و تامین آب به صورت صرفه‌جویی در منابع موجود یا با استفاده از روش‌های دیگر انجام شود. همچنین، مسائلی مانند حریم رشته قنات‌ها، خطوط لوله گاز، خطوط انتقال برق و امور مرتبط با ترافیک هم مورد تأکید قرار گرفته‌اند.

به طور کلی، این مصوبه تأکید می‌کند که توسعه و ساخت و ساز در این اراضی الحاقی باید با رعایت مقررات شهرسازی و به منظور افزایش عرضه مسکن و پاسخ به تقاضای مسکن در منطقه صورت گیرد و در عین حال با حفظ منابع طبیعی و محیط زیست.

برای دریافت آخرین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید