مهرداد بذرپاش از روی آوری برخی املاکی ها به سوداگری خبر داد

  • صفحه اصلی
  • مهرداد بذرپاش از روی آوری برخی املاکی ها به سوداگری خبر داد
مهرداد بذرپاش از روی آوری برخی املاکی ها به سوداگری خبر داد
برخی املاکی ها به سوداگری روی آورده اند

مهرداد بذرپاش از روی آوری برخی املاکی ها به سوداگری خبر داد

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه افتتاح جاده پاتاوه به دهدشت، در جمع خبرنگاران به موضوعات مختلف مربوط به بازار مسکن و کنترل قیمت‌ها پرداخته است. وی اظهار داشته که در گذشته بازار مسکن بدون نظارت بوده است، اما در حال حاضر نظارت‌ها و تشدید آن‌ها بیشتر شده است، زیرا کنترل قیمت‌های افسارگسیخته مسکن را برای دولت اولویت می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای ورود جدی به بازار مسکن، اعلام کرد: قیمت زمین‌ها و مسکن تا حدودی کنترل شده‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند رضایت کامل را جلب کنند و دولت با تصمیم قاطع به ادامه‌ی این مسیر با قدرت بیشتر اعلام کرده است.

بذرپاش همچنین از عدم داشتن مجوز برخی از مشاورین املاک ابراز نگرانی کرد و اعلام کرد که تعداد بیش از هزار واحد مشاور املاک پلمب شده‌اند و به برخورد با متخلفان ادامه داده خواهد شد. وی تاکید کرد که مالکین زمین و خانه‌های خالی باید مقررات را رعایت کنند، زیرا احتکار زمین و املاک باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود و نباید به‌خاطر سوداگری افراد بازار مسکن تحت تأثیر قرار گیرد.

همچنین، بذرپاش اعلام کرد: بخش دیگری از اقدامات دولت در زمینه کنترل قیمت مسکن و زمین شامل اجرای مالیات بر خانه‌ها و زمین‌های خالی است. این اقدامات به‌منظور مقابله با احتکار زمین‌ها و خانه‌های خالی صورت گرفته و تاکید شده است که اقدام به ساخت خانه و یا تغییر کاربری زمین‌ها باید مجوز و رعایت قوانین را داشته باشد.

وی در ادامه، از تلاش‌های نمایندگان مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد و ضرورت توجه به تاریخ و ارزش‌های کشور را تأکید کرد. همچنین از اهمیت تکمیل زنجیره‌های کریدوری در کشور برای تولید ثروت و ایجاد اقتصاد قوی و پویا یاد کرد و به ایران به عنوان سرزمین فرصت‌های ترانزیتی اشاره کرد.

__________

برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید