ملاقات روسای سازمان های نظام مهندسی با رییس مجلس شورای اسلامی

  • صفحه اصلی
  • ملاقات روسای سازمان های نظام مهندسی با رییس مجلس شورای اسلامی
ملاقات روسای سازمان های نظام مهندسی با رییس مجلس شورای اسلامی
روسای نظام مهندسی و رییس مجلس

ملاقات روسای سازمان های نظام مهندسی با رییس مجلس شورای اسلامی

مهندس کریمی آنچه: خبرهای خوب برای بیمه مهندسان ساختمان در راه است

امروز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ نشست هم‌اندیشی ریاست مجلس شورای اسلامی با حضور دکتر شکیب رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، دکتر هادی عباسی معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، مهندس کریمی آنچه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، دکتر دانشگر مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی و سایر روسای سازمان‌های نظام مهندسی برگزار شد.

مهندس کریمی آنچه با ارزیابی سازنده این جلسه، افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در دیدار با دکتر قالیباف مطرح شد، بحث بیمه تأمین اجتماعی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل صنفی-حرفه‌ای کشور بود.

وی افزود: با قول مساعدت رییس مجلس مقرر شد در راستای اصلاح ماده 5 قانون بیمه تأمین اجتماعی، بیمه مهندسان ساختمان با استفاده از تسهیلات دولتی تأمین شود. به این صورت که بخش قابل‌توجهی از سهم بیمه اعضای سازمان در هنگام اخذ جواز را پوشش دهد.

به گفته مهندس کریمی آنچه: در صورت تصویب این طرح، مهندسان دیگر نیازی به پرداخت حق بیمه 23 یا 27 درصدی نخواهند داشت و تنها بخش اندکی از حق بیمه خود را پرداخت خواهند کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی تهران تصریح کرد: هم‌چنین به پیشنهاد دکتر شکیب مقرر شد اجرایی شدن مبحث 22 مقررات ملی ساختمان (مراقبت و نگهداری از ساختمان) در قالب لایحه برنامه هفتم توسعه لحاظ شود که اکنون این لایحه در مجلس در حال بررسی است.

وی افزود: موضوع دیگری که در این جلسه حول آن بحث و تبادل‌نظر شد، موضوع تخفیف‌های خدمات مهندسی در راستای قانون جوانی جمعیت بود که شورای مرکزی ضمن استقبال از این قانون، اجرای آن را منوط به تأمین هزینه این تخفیف‌ها به‌واسطه تخصیص منابع مالی به‌منظور جلوگیری از تضییع حقوق مادی مهندسان برشمرد.

دکتر قالیباف: جامعه مهندسی کشور بی‌نظیر هستند

در این جلسه دکتر قالیباف با بیان اینکه در کشور ما بدون شک جامعه مهندسی یکی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت است افزود: هر زمان که این جامعه پای کار بوده و پیش رفته است، انسجام و رشد بیشتری داشته است و به موضوعات هم از جهت تشکیلاتی و ساختاری و هم از جهت آموزشی و تربیتی توجه کرده و در کشور گام‌های بزرگی برداشته است و امروز نیز شاهدیم که زیرساخت‌هایی که توسط فعالان این سازمان در کشور اتفاق می‌افتد، مایه افتخار است.

وی گفت: من در جامعه مهندسی نیستم، اما افتخارم این است که تشخیص دادم و فهم کردم که جامعه مهندسی ما چه بخش نهادهای دولتی، چه بخش نهادهای عمومی غیردولتی و چه بخش خصوصی، افرادی کارشناس و خبره کار هستند. من هیچ نسبت تخصصی با کار مهندسی ندارم، اما فهم مدیریتی من می‌گوید جامعه مهندسی کشور بی‌نظیر هستند، اگر کسی در جایگاه کاری و مسئولیتی بتواند در حوزه حکمرانی تشخیص علمی و تصمیم سیاسی را به‌درستی کنترل کند که در مسیر خود هدایت شود، اتفاق بزرگی رخ می‌دهد و ما این قابلیت‌ها را از دست می‌دهیم.

قالیباف خطاب به جامعه مهندسان گفت: هر نقطه‌ای که در قانون نیاز به اصلاحات داشته باشد، ما آن را انجام می‌دهیم تا گره از کار شما باز شود تا پرسرعت گام بردارید. اگر پیشنهادات به‌صورت خلاصه داده شود، قول می‌دهم تا قبل از پایان این دوره مجلس، این قانون را اصلاح کنیم.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 1
  • Image
    علی
    4/6/2024 4:01:29 PM

    دکتر شکیب نظام مهندسی


نظر خود را ثبت کنید