مشکلات مهندسان که هیچ مسئولی به فکر حل آن ها نیست

  • صفحه اصلی
  • مشکلات مهندسان که هیچ مسئولی به فکر حل آن ها نیست
مشکلات مهندسان که هیچ مسئولی به فکر حل آن ها نیست
موضوعات بسیار مهمی که هیچ مسئولی به فکر حل آن ها نیست

مشکلات مهندسان که هیچ مسئولی به فکر حل آن ها نیست

تعدادی از مشکلات بزرگ مهندسان که هیچ مسئولی حتی ذره ای برای حل آن تلاش نمیکند.


۱_پول حق الزحمه مهندسان ناظر که پرداخت آن به مهندس قطره چکانی است و تا اتمام مرحله ساختمان طولانی میشود اصلاح شود و در ابتدای پروژه تمام و کمال پرداخت شود. زیرا بسیاری از پروژه ها چند سال به طول می انجامد و با وجود تورم های شدید در کشور پس از پرداخت از ارزش افتاده است.
2_ متولی دانستن نظام مهندسی جهت ارائه کار نظارت به مهندسان : با این وضعیت تعداد جواز در تهران هیچ مهندسی با اخذ کار نظارت ارجاعی هر چند سال یکبار معیشتش نمیگذرد
پس بهتر است نظام مهندسی از ارجاع کار نظارت دست بکشد تا افرادی که مثل قبل حرفه اصلیشان نظارت بر ساختمان ها بود بتوانند به صورت حرفه ای مار را دنبال کنند و این انگشت اتهام که میگویند ارجاع نظارت در نظام مهندسی صرفا گلوگاهی برای شناختن پروژه ها و ارجاع آن ها به برخی است برداشته سود.
بیشتر نظام مهندسی باید صور کاری مجری ساختمان را به سمت واقعی شدن سوق دهد . این امر آن قدر مهم است که تمام مشکلات و ایرادات در تمامی موضوعات نظارت اجرا و خلاف های ساختمانی حل و فصل میشود.
دیگر همه میدانند ارائه برگه مجری به کارفرمایان با این مبالغ صرفا تخصیص سهمیه مجری به کارفرما جهت مدارک مورد نیاز گردشکار جواز ساختمان است و در واقعیت هیچ عنلکرد مثبتی ندارد . پ مهندسان مجری با دریافت اندک مبالغی به جای اینکه محری پروژه های ساختمانی باشند بیشتر بیمه گر اتفاقات و حوادث ساختمانی شده اند.

اگر مجری ساختمان به واقعیت تبدیل شود . استفاده از مصالح بی کیفیت حذف میشوند در نتیجه تولید انبوه مصالح غیر استاندارد هم کاهش میابد. 
اگر مجری ذیصلاح ساختمان واقعی شود بازی با جان هم میهنان که ساکن ساختمان هایی با سازه های غیر اصولی است از بین میرود .

اگر دیگر همه ساختمان ها فقط توسط افراد دارای صلاحیت ساخته شوند . نگرانی ها ی همه از زندگی در چهار دیواری هایی که نمیدانند آیا درست ساخته شده یا نه کم میشود .
مسئولیت بازی با معیشت مهندسان و بازی با جان افرادی که در این گرانی مسکن با هزاران زحمت یک ملک اجاره ای برای خانوادیشان تهیه و یا حتی خریداری کرده اند با مسئولین میباشد.
_____________________________________________
برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید