مشکل تعاونی های مسکن پاکدشت رفع میشود!

مشکل تعاونی های مسکن پاکدشت رفع میشود!
دادگستری کل استان تهران:

مشکل تعاونی های مسکن پاکدشت رفع میشود!

رییس کل دادگستری استان تهران خبر داد که مشکلات مربوط به اراضی تعاونی دانشگاه ابوریحان به نام شهرک دانش و همچنین تعاونی کوثر فرهنگیان با تعداد بالغ بر ۲۰۰ نفر و ۱۰۰۰ نفر مالباخته به طور رسمی حل شده‌اند.

به گزارش منابع خبری، علی القاصی، سرپرست دادگستری استان تهران، درباره رفع اختلافات مرتبط با تعاونی‌ها در منطقه پاکدشت اظهار داشت: این مشکلات به مدت طولانی از سال ۱۳۸۳ در خصوص مالکیت زمین و مجوز ساخت مطرح بوده است، که با مرور زمان و تغییر سلایق به یک معضل پیچیده تبدیل شده بود.

القاصی تاکید کرد: ادامه یافتن این مسائل منجر به نارضایتی مردم شده است، زیرا نتایج مشخصی حاصل نشده و سرمایه‌های آنها بدون نتیجه مانده است. از طرف دیگر، وجود شهرداری نیز این مسئله را پیچیده‌تر کرده و بیت‌المال را تضییع کرده است.

وی افزود: با تداخل نظرات بین تعاونی و شهرداری در مورد تسویه مطالبات، بسیاری از اختلافات ایجاد شده است. با توجه به تورم اخیر، تصمیم به تجدیدنظر در میزان مبالغ پرداختی گرفته شده و تفاوت‌هایی مشخص شده است.

سرپرست دادگستری استان تهران گفت: از آنجایی که هدف ما حل اختلافات و ایجاد توافق بوده است، به منظور حفظ حقوق عمومی و جلوگیری از اتلاف بیت‌المال، مدعی‌العموم وارد ماجرا شدند. بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، اغلب اختلافات به دلیل مشکلات مالی میان تعاونی و شهرداری بوده که با توافق در مورد مبالغ پرداختی به حل مسائل پرداخته شده است.

القاصی توضیح داد: این توافق شامل پرداخت تاخیرات و تادیه مبالغ با قید زمان است، تا مشکلات قبلی تکرار نشوند. پس از ۱۷ سال، مشکلات مربوط به این تعاونی‌ها به نحوی که توافقی انجام شده، حل شده است.

وی همچنین افزود: در راستای رفع مشکل اراضی تعاونی کوثر فرهنگیان که بیش از ۱۰۰۰ نفر از آن مالباخته‌اند، توافق‌هایی به‌منظور تعیین درصد پرداخت‌ها در هر زمان و محاسبه باقیمانده‌ها به نسبت تغییرات قیمت زمین انجام شده است. همچنین از قید زمان نیز برای جلوگیری از تکرار مشکلات در آینده استفاده شده است.

برای دریافت جدیدترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 1
  • Image
    مجتبی
    8/23/2023 4:02:16 PM

    پس تکلیف شهرک امیرالمونین با۴هزار نفر چی


نظر خود را ثبت کنید