مسکن رایگان مشمول چه کسانی می شود

مسکن رایگان مشمول چه کسانی می شود
مسکن رایگان

مسکن رایگان مشمول چه کسانی می شود

در حال حاضر انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، به مادری جوان از منطقه مینودشت که پنج قلو به دنیا آورده است، سر زد و اظهاراتی ارائه کرد. در این گفت‌وگو او اعلام کرد که در بودجه سال ۱۴۰۲، برای خانواده‌هایی که چهار قلو به بالا دارند، طرح واگذاری مسکن رایگان وجود دارد. این طرح به‌صورت مجزا از قانون جوانی جمیت، والدین را از وظیفه پرداخت اقساط هزینه مسکن معاف می‌کند.

وی در ادامه از ملاقات با مادران دارای فرزندان دو قلو و مشارکت در بخش زنان و زایمان بیمارستان بقیه‌الله(عج) خبر داد و به مدیریت درمان و سلامت آنها توجه کرد.

به‌تازگی، ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در راستای طرح جوانی جمعیت اظهار نمود که سازمان ملی زمین و مسکن بر عهده دارد تا زمین‌های لازم برای طرح مسکن ملی تامین کند. او اعلام کرد که وزارت راه و شهرسازی موظف به تامین زمین برای خانوارهای سه فرزند دارد. این تلاش از طرف دولت به منظور حمایت از خانواده‌ها و تحقق هدف جوانی جمعیت صورت گرفته است.

همچنین، اعلام شده است که به دنبال انجام تلاش‌هایی در تامین زمین، تاکنون به بیش از ۲۴ هزار خانوار دارای سه فرزند و بیشتر زمین تخصیص یافته است. این اقدام برای اجرای مراحل طرح نهضت ملی مسکن انجام شده و به‌طور تدریجی به افراد مستحق واگذار می‌شود.

در پایان، انتقادها از اقدامی احتمالی دولت نسبت به تغییر محدودیت‌های سنی برای کسانی که می‌توانند از این طرح بهره‌برده و همچنین تغییرات در متن لایحه اصلاحی دو فوریتی قانون بودجه نیز مطرح شده است.

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید