عملکرد شهرداری های نواحی در رسیدگی به تخلفات ساختمانی ارزیابی می شود

  • صفحه اصلی
  • عملکرد شهرداری های نواحی در رسیدگی به تخلفات ساختمانی ارزیابی می شود
عملکرد شهرداری های نواحی در رسیدگی به تخلفات ساختمانی ارزیابی می شود
ارزیابی عملکرد شهرداری های نواحی در رسیدگی به تخلفات ساختمانی

عملکرد شهرداری های نواحی در رسیدگی به تخلفات ساختمانی ارزیابی می شود

سمیه محمودان با تأکید بر ضرورت کنترل کیفیت اجرای فرآیندهای ساخت و ساز به منظور افزایش ایمنی ساختمان‌های شهر تهران، اعلام کرد: طبق قوانین مربوط، وظیفه صدور پروانه ساختمانی و همچنین کنترل و نظارت بر احداث هر نوع ساختمان در محدوده شهر به منظور پیشگیری از احداث ساختمان‌های غیرمجاز، بر عهده شهرداری قرار دارد. سمیه محمودان افزود که معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برای کنترل و نظارت بر ساخت و ساز املاک شهر، دستورالعمل‌های مربوطه را تدوین و به شهرداری‌های مناطق ابلاغ نموده است.

وی ادامه داد: به منظور بهبود اجرای دستورالعمل‌ها، کارشناسان اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه با برگزاری بازدیدهای دوره‌ای از مناطق، که با حضور نمایندگان شهرداری‌های مناطق و نیروهای شرکت شهربان و حریم‌بان همراه می‌شود، آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند و ابهامات مرتبط با اقدامات و عملکرد سیستمی سامانه‌های مرتبط را برطرف می‌نمایند. این بازدیدها همچنین شامل نظارت میدانی بر فعالیت‌های کارگاه‌های ساختمانی نیز می‌شوند و بخشی از برنامه‌های این بازدیدهای دوره‌ای محسوب می‌شود.

محمودان توضیح داد که این بازدیدها به صورت هماهنگ بین کارشناسان اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه و نیروهای شرکت شهربان و حریم‌بان اجرا می‌شوند و از نتایج مثبت این تلاش‌ها می‌توان به شناسایی چالش‌ها و مشکلات سامانه‌های شهرسازی و شهربان، و تحقق ناحیه محوری اشاره کرد که این اقدامات منجر به رفع نواقص، افزایش پویایی و بهبود کارایی شهرداری‌های مناطق در انجام وظایفشان شده است.

در ادامه، وی اظهار کرد: در مرحله جدید این بازدیدها، تمرکز بر روی وضعیت پرونده‌ها در کارتابل‌های شهرداری‌های مناطق و نیز کنترل و پیگیری تخلفات ساختمانی قرار دارد. همچنین در این فرآیند، عملکرد نواحی در محدوده ۲۲ منطقه نیز ارزیابی می‌شود.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید