طولانی‌ ترین آزادراه ایران ۱۹ مهر با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود

  • صفحه اصلی
  • طولانی‌ ترین آزادراه ایران ۱۹ مهر با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود
طولانی‌ ترین آزادراه ایران ۱۹ مهر با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود
طولانی‌ ترین آزادراه ایران

طولانی‌ ترین آزادراه ایران ۱۹ مهر با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود

خیرالله خادمی اعلام کرده است که آزادراه شیراز - اصفهان به‌عنوان طولانی‌ترین آزادراه ایران و یکی از بخش‌های مهم کریدور آزادراهی شمال-جنوب کشور به بهره‌برداری می‌رسد. این آزادراه به طول کلی 370 کیلومتر، به تدریج در 19 مهرماه با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود. این پروژه به کمک شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و با مشارکت سرمایه‌گذاران اجرا شده است و ارزش آن در حدود 25 هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.

آزادراه شیراز - اصفهان به دو قسمت تقسیم شده است، یک قسمت از شیراز تا ایزدخواست و دیگری از ایزدخواست تا اصفهان. عملیات اجرایی آزادراه شیراز - ایزدخواست در 7 قطعه انجام شده است که تا به حال قسمت‌های یک تا شش این آزادراه به بهره‌برداری رسیده‌اند. این آزادراه به عنوان جزء کریدور آزادراهی شمال-جنوب کشور نقش بسیار مهمی در اتصال مرکز کشور به جنوب و کاهش مسافت سفر و مصرف سوخت ایفا می‌کند. همچنین افتتاح این آزادراه منجر به افزایش ایمنی سفر و کاهش تصادفات رانندگی در منطقه خواهد شد.

با تکمیل این آزادراه، بهبود گردشگری و توسعه صنعت ایرانگردی در منطقه نیز تشویق خواهد شد. این پروژه همچنین با ایجاد پل‌ها و تأسیسات رفاهی در طول مسیر، سفر را راحت‌تر و جذاب‌تر می‌کند.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید