طلب 50 هزار میلیاردی شهرداری از دستگاه های اجرایی

  • صفحه اصلی
  • طلب 50 هزار میلیاردی شهرداری از دستگاه های اجرایی
طلب 50 هزار میلیاردی شهرداری از دستگاه های اجرایی
شهرداری تهران و طلب 50 هزار میلیاردی

طلب 50 هزار میلیاردی شهرداری از دستگاه های اجرایی

لطف الله فروزنده، معاون مالی شهرداری تهران، در مورد تحولات و برنامه‌های شهرداری تهران در سال گذشته و طرح‌های آینده صحبت کرد. وی اعلام کرد که در سال گذشته، رشد در بودجه شهرداری تجربه شده و درآمدهای حاصله به پروژه‌ها، مسائل شهری، و کارهای سرمایه‌ای اختصاص یافته است.

فروزنده اعلام کرد که رایزنی با بانک‌ها برای تسویه بدهی‌ها انجام شده و تا به این لحظه حدود 11 هزار میلیارد تومان بدهی با بانک شهر تسویه شده است. همچنین، توافقاتی با بانک‌های تجارت، ملی و صادرات در مورد نحوه پرداخت بدهی‌ها در دستور کار قرار دارد.

در زمینه پروژه‌ها، اعلام شد که از 46 پروژه بلاتکلیف، 40 پروژه با اعلام هزینه‌های حدود 4000 میلیارد تومان، شفافیت یافته‌اند. همچنین، حدود 120 هزار میلیارد تومان پروژه‌هایی با مشارکت بخش خصوصی در دست ارزیابی قرار دارند.

در زمینه خرید وسایل نقلیه، مذاکرات برای خرید اتوبوس‌ها، خودروهای برقی و واگن مترو در جریان است، اما برای این موارد لازم است که دولت خط اعتباری تعیین کند.

درباره افزایش درآمدهای شهرداری، معاون شهردار تهران اظهار کرد که افزایش درآمد به دلیل ظرفیت‌های ایجاد شده اتفاق افتاده و مولدسازی از جمله این ظرفیت‌ها است. همچنین، در ارتباط با بانک‌ها و مودیان، اقداماتی انجام شده تا مودیان عوارض خود را به جای بدهی به بانک‌ها پرداخت کنند.

در خصوص بورس، پیش‌بینی شده که رخدادهای خوبی رخ خواهد داد و مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس افزایش خواهد یافت. همچنین، در مورد فروش متری مسکن در بورس، امور هنوز در مراحل بررسی قرار دارد.

در زمینه پروژه مترو، اشاره به تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو در سال جاری شد و امیدواری بر این است که با تداخل دولت، این کار با سرعت بیشتری انجام شود.

در نهایت، معاون شهرداری تهران در مورد اوراق مشارکتی اعلام کرد که مبلغی حدود 2800 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده و تضمین‌های دولت و شهرداری برای این اوراق مشارکت مشخص شده است. این منابع از تکمیل پروژه‌ها استفاده خواهد شد.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید