طرح تفصیلی ۱۴ شهر در اصفهان در مراحل پایانی ابلاغ است.

  • صفحه اصلی
  • طرح تفصیلی ۱۴ شهر در اصفهان در مراحل پایانی ابلاغ است.
طرح تفصیلی ۱۴ شهر در اصفهان در مراحل پایانی ابلاغ است.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان:

طرح تفصیلی ۱۴ شهر در اصفهان در مراحل پایانی ابلاغ است.

 معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد که طرح تفصیلی ۱۴ شهر از استان در مراحل نهایی ابلاغ قرار دارد و همچنین تعداد ۴۴ شهر دیگر از این استان دارای قرارداد طرح تفصیلی هستند و فرآیند تهیه آن‌ها در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان، محمد بناییان، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، اظهار کرد: از کل تعداد ۱۰۱ شهر موجود در استان اصفهان که به نظام تهیه طرح‌های جامع مشمول هستند، ۹۸ شهر دارای طرح جامع مصوب و ابلاغی هستند.

وی افزود: طرح جامع سه شهر باغبهادران، کامو-چوگان و جوشقان قالی مصوب و در مرحله اصلاح و ابلاغ قرار دارند.

بناییان توضیح داد: از کل شهرهایی که دارای طرح جامع و مصوب در این استان هستند، ۱۷ شهر دارای طرح بازنگری طرح جامع هستند و از این تعداد ۱۴ شهر مصوب و ابلاغی شده‌اند.

وی افزود: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و با توجه به حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کاربری‌ها، تراکم‌ها و گذرها در سطح شهر و به تفکیک محله‌های آنها را مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.

بناییان گفت: تاکنون طرح تفصیلی ۳۰ شهر از استان اصفهان ابلاغ شده و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر در مراحل نهایی ابلاغ قرار دارد، همچنین ۴۴ شهر دیگر از این استان دارای قرارداد طرح تفصیلی بوده و فرآیند تهیه آن‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به اعتبار پیشنهادی از منابع دارایی‌های تملک سرمایه‌ای اظهار کرد: تهیه طرح تفصیلی ۱۰ شهر دیگر از استان تا پایان سال جاری در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

بناییان در ادامه توضیح داد: در سال جاری، به دنبال برگزاری ۱۷ جلسه و ۳۵ نشست کمیسیون ماده ۵، ۱۸۹ مصوبه اتخاذ شده‌اند و ۴ جلسه کارگروه امور زیربنایی نیز ۲۳۶ مصوبه داشته است. همچنین در پنج نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ۱۰۷ مصوبه و در هفت نشست گروه کاری تلفیق زیربنایی ۱۱۰ مصوبه اتخاذ شده است.

برای دریافت اخرین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید