طرح ترافیک جدید تهران و زمان اجرایی شدن آن

  • صفحه اصلی
  • طرح ترافیک جدید تهران و زمان اجرایی شدن آن
طرح ترافیک جدید تهران و زمان اجرایی شدن آن
طرح ترافیک تهران

طرح ترافیک جدید تهران و زمان اجرایی شدن آن

مجتبی شفیعی، درباره جزئیات مدیریت جدید و هوشمند محدوده طرح ترافیک تهران تأکید کرد که این روش جدید یک گام مهم به سوی عادلانه‌تر شدن اجرای طرح ترافیک است. او افزود که این طرح ترافیک نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته و براساس زمان‌های اوج و غیر اوج ترافیک، معاینه فنی خودروها و سطح شلوغی معابر، میزان عوارض تعیین می‌شود.

شفیعی بیان کرد که این طرح توسط شورای ترافیک پایتخت تصویب شده و در نیمه دوم سال جاری اجرایی خواهد شد. او تشریح کرد که میزان عوارض بر اساس مدت و مسافت سفر، شلوغی معابر و آلودگی هوا و نوع معاینه فنی و آلایندگی خودروها تعیین می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اظهار داشت که میزان عوارض باید بر اساس آسیبی که به شهر وارد می‌کند، تعیین شود و از ابزارهای جدیدی برای کنترل ترافیک استفاده خواهد شد.

شفیعی تاکید کرد که در این روش نرخ‌ها تغییر خواهند کرد و دیگر نرخ ثابتی برای ورود به محدوده وجود ندارد. او امیدوار است که این طرح در نیمه دوم سال جاری پیاده سازی شود و در صورت موفقیت، در سال آینده به عنوان معیار مدیریت ترافیک استفاده خواهد شد. اما در صورت عدم پیشرفت برنامه‌ها، مراحل طی خواهد شد و سپس اجرایی خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد که اجرای این طرح نیاز به مصوبه شورای شهر دارد و باید همکاری لازم با سازمان فاوا انجام شود. این موضوع نیز در شورای ترافیک تایید شده است.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر هماراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید