ضوابط انتشار آگهی در سکوهای آنلاین انتشار آگهی املاک ابلاغ و اجرا خواهد شد

  • صفحه اصلی
  • ضوابط انتشار آگهی در سکوهای آنلاین انتشار آگهی املاک ابلاغ و اجرا خواهد شد
ضوابط انتشار آگهی در سکوهای آنلاین انتشار آگهی املاک ابلاغ و اجرا خواهد شد
سکوهای آنلاین انتشار آگهی

ضوابط انتشار آگهی در سکوهای آنلاین انتشار آگهی املاک ابلاغ و اجرا خواهد شد

سید جواد سادات فریزنی، رییس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی، به تفصیل درباره وضعیت آگهی‌های مسکن در سکوهای اینترنتی مانند شیپور و دیوار توضیح داد. او تاکید کرد که ماهیت آگهی‌های این دسته بسیار متنوع است. برخی از آگهی‌ها هیچگونه اطلاعاتی درباره ملک و مالک آن را ارائه نمی‌دهند، در حالی که برخی دیگر مربوط به مسکن‌های حمایتی و طرح‌های دولتی هستند که به صورت غیرقانونی به فروش و واگذاری آنها پرداخته می‌شود. همچنین تعدادی دیگر از آگهی‌ها مربوط به پیش‌فروش مسکن هستند که انتشار آنها نیاز به مجوز از وزارت راه و شهرسازی دارد.

سادات فریزنی افزود: بیشتر این آگهی‌ها توسط واسطه‌ها منتشر می‌شوند که به طور قابل توجهی مردم را در دوران فصل اجاره مسکن گمراه می‌کنند. قیمت‌گذاری بر اساس آگهی‌های غیرواقعی نیز باعث نامطمئنی در بازار مسکن می‌شود و منجر به افزایش ناپایدار قیمت‌ها می‌شود.

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی افزود: در گذشته چندین جلسه با سکوهای منتشرکننده آگهی‌های مسکن برگزار کرده‌ایم تا در خصوص انتشار آگهی‌های نادرست، مبهم و یا خلاف قوانین تصمیم‌گیری کنیم.

از مسائلی که در مورد آگهی‌ها وجود دارد، ناشناخته بودن مشخصات ملک و مالک آگهی شده، انتشار آگهی‌های مسکن مربوط به طرح‌های حمایتی دولت که به صورت غیرقانونی انجام می‌شود، و همچنین آگهی‌های مربوط به پیش‌فروش مسکن است که برای انتشار نیاز به مجوز از وزارت راه و شهرسازی دارند.

وی ادامه داد: در این جلسات، پیشنهاد شد که دسترسی به آگهی‌ها جهت اطلاع از موجودیت ملک و مالک آن فراهم شود. این تلاش‌ها جهت ساماندهی آگهی‌های مسکن و کنترل وضعیت بازار مسکن انجام شده است.

علاوه بر این، در ششمین جلسه شورای عالی مسکن، رئیس جمهور الزام به ساماندهی آگهی‌های حوزه مسکن در سکوهای اینترنتی اعلام کرده و تصمیم‌گیری مشترک توسط وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه تأکید شده است.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید