صندوق ملی مسکن 2 هزار میلیارد تومان از منابع را برای بخش مسکن اختصاص داد

  • صفحه اصلی
  • صندوق ملی مسکن 2 هزار میلیارد تومان از منابع را برای بخش مسکن اختصاص داد
صندوق ملی مسکن 2 هزار میلیارد تومان از منابع را برای بخش مسکن اختصاص داد
صندوق ملی مسکن

صندوق ملی مسکن 2 هزار میلیارد تومان از منابع را برای بخش مسکن اختصاص داد

محمدرضا مهدیار اسماعیلی، مدیرعامل صندوق ملی مسکن، در مورد وضعیت و فعالیت‌های این صندوق توضیحاتی ارائه داد. او اعلام کرد که هدف اصلی تاسیس صندوق ملی مسکن، تامین مالی نهضت ملی و پروژه‌های ساخت مسکن در کشور است. این صندوق از زمان تأسیس تاکنون با تأکید بر ظرفیت‌های اساسنامه، تلاش کرده تا با فعالیت‌هایی از قبیل تامین تجمیع منابع مالی بخش مسکن، مشارکت در تأمین مالی ساخت، جذب و هدایت منابع مالی، تجهیز منابع مالی و...، عملیات ساخت مسکن را تسریع و تسهیل کند.

وی ادامه داد: در سال گذشته، تلاش شده است تا با استفاده از منابع سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین از منابع شهرهای جدید، عملیات تکمیل واحدهای بازمانده از پروژه مسکن مهر انجام شود. به این ترتیب، حدود ۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق ملی مسکن در سال گذشته برای ساخت و تکمیل پروژه‌ها اختصاص یافته است.

مهدیار اسماعیلی افزود: بودجه یک هزار میلیارد تومانی برای صندوق ملی مسکن در سال جاری ابلاغ شده و پس از تخصیص منابع، قرار است از آن استفاده شود. علاوه بر بودجه عمومی، قانون نیز منابعی را برای صندوق در نظر گرفته است که خارج از مسیر بودجه قرار دارند. از این منابع، مهمترین آنها منابع حاصل از بانک‌ها است که تسهیلات مسکن خود را به میزان تعیین شده تخصیص نداده‌اند. این بانک‌ها ملزم به بازگرداندن میزان تعهد نشده خود به صندوق ملی مسکن می‌باشند.

در پایان، مهدیار اسماعیلی خاطر نشان کرد: میان منابعی که به صندوق واریز خواهند شد، بازگشت اقساط مسکن مهر نیز جایگاه دارد. تخمین زده شده که حدود ۳.۸ هزار میلیارد تومان از اقساط مسکن مهر در سال جاری بازپرداخت شده و این مبلغ به منظور تسهیل در عملیات نهضت ملی و هزینه‌های مرتبط با مسکن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید