صدور ۱۷۸ هزار واحد پروانه نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده

  • صفحه اصلی
  • صدور ۱۷۸ هزار واحد پروانه نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده
صدور ۱۷۸ هزار واحد پروانه نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده
پروانه نوسازی در بافت فرسودده

صدور ۱۷۸ هزار واحد پروانه نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده

محمد آئینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و همچنین مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، که با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در حال برگزاری است، بازدید کردند.

در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه این بازدید، آئینی اعلام کرد که در طی ۴ ماه ابتدایی سال جاری، صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده به نسبت سال گذشته ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی به سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت که تمام فعالیت‌های کالبدی در مناطق هدف بازآفرینی شهری توسط اعضای ستاد ملی بازآفرینی شهری ثبت می‌شود. او تاکید کرد که از سال ۱۳۹۲ تا پیش از دولت سیزدهم، آمار نوسازی بافت‌های فرسوده نزولی بوده است، اما با تغییر رویکرد شرکت بازآفرینی شهری ایران به مردمی سازی شرایط، تعداد پروانه‌های نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده به ۱۷۸ هزار و ۱۵۲ واحد رسیده است.

وی افزود که در سال ۱۴۰۰، ۶۱ هزار پروانه ساخت صادر شده و این آمار تا سال ۱۴۰۱ به ۶۴ هزار و ۴۸۵ واحد افزایش یافته است، که نشان‌دهنده ۱۵ درصد رشد در تعداد پروانه‌های نوسازی مسکن است.

در ادامه، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به تعداد پروانه‌های صادره ساختمانی در سال جاری اشاره کرد و اعلام کرد که تاکنون ۲۰ هزار و ۳۲ واحد پروانه صادر شده و این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است. وی تأکید کرد که در ۸۰ شهری که اقدامات تشویقی انجام شده، درخواست‌های پروانه نوسازی با ۱۴۱ درصد رشد صادر شده است.

آئینی همچنین به رشد بیشتر انبوه سازان در پروژه‌های نوسازی اشاره کرد و از افزایش سهم انبوه سازان در این زمینه اطلاع داد.

او به موانع و چالش‌هایی که در مسیر توسعه پروانه‌های ساختمانی وجود دارد، اشاره کرد و به مشکل افزایش قابل توجه هزینه بیمه پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده اشاره کرد. همچنین تسهیلات بانکی نیز به تعداد کافی در بافت‌های فرسوده ارایه نشده است.

در پایان، آئینی به اهمیت سیاست‌های تشویقی در زمینه نوسازی مسکن اشاره کرد و تأثیر مثبت این سیاست‌ها را در رشد صدور پروانه‌های ساختمانی تأکید کرد.


برای دریافت جدیدترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید