صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده رشد کرده

  • صفحه اصلی
  • صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده رشد کرده
صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده رشد کرده
پروانه ساخت

صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده رشد کرده

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در خصوص وضعیت صدور پروانه‌های ساخت و ساز در شهر تهران اظهاراتی داشته است. وی اعلام کرده است که در مقایسه با سال گذشته، شاهد رشد قابل توجهی در شمار پروانه‌های صادره برای پروژه‌های ساخت و ساز در این شهر هستیم. به گفته‌ی وی، در سال جاری که به شماره ۱۴۰۱ می‌رود، نسبت به سال ۱۴۰۰، تعداد پروانه‌های صادره با بیش از ۸۰ درصد رشد مواجه شده است. این افزایش به طور ویژه در بافت‌های فرسوده شهر که به طور معمول با مشکلات ناشی از ناایمنی و سستی ساختارها روبرو هستند، به ۶۸ درصد نیز افزایش یافته است.

زاکانی تاکید کرده است که هدف از این رشد در صدور پروانه‌ها، بهبود و نوسازی وضعیت بافت‌های فرسوده است. او افزوده است که شهرداری تهران به همراه تیم‌های فنی و مهندسی، در حال بررسی مجدد کل زیرساخت‌ها و شرایط صدور پروانه‌ها می‌باشد. زمان صدور پروانه‌ها نیز مورد توجه و اصلاح قرار گرفته و میانگین زمان انتظار برای دریافت پروانه از ۳۷۰ روز به دو ماه کاهش یافته است. در برخی مناطق شهر نیز این زمان به چهار ماه کاهش یافته است.

هرچند که بخش اصلی از فرآیند صدور پروانه‌ها به عهده شهرداری تهران است، اما زاکانی افزوده است که بخشی از این فرآیند نیز به ارتباط با خارج از حوزه شهرداری می‌باشد. این بخش‌ها به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات آنلاین و استعلام‌های برخط، از طرف شهرداری قابل پیگیری نمی‌باشند.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید