شهرک‌های مسکونی تهران پتانسیل بزرگی برای تولید مسکن در پایتخت

  • صفحه اصلی
  • شهرک‌های مسکونی تهران پتانسیل بزرگی برای تولید مسکن در پایتخت
شهرک‌های مسکونی تهران پتانسیل بزرگی برای تولید مسکن در پایتخت
شهرک های مسکونی در تهران

شهرک‌های مسکونی تهران پتانسیل بزرگی برای تولید مسکن در پایتخت

به گزارش مهندسان شهر، رسول براتی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۲۱، به تأکید بر اهمیت تولید مسکن در پایتخت و کاهش تقاضا و کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن، اشاره کرد. او بیان کرد که شهرک‌های مسکونی واقع در تهران می‌توانند فرصت مناسبی برای تولید مسکن شهری باشند. در این زمینه، نیازمند اقدامات جدی برای بازسازی و نوسازی شهرک‌های مسکونی قدیمی منطقه ۲۱ هستند.

براتی اظهار داشت که شهرک‌های مسکونی منطقه ۲۱، از جمله شهرک دانشگاه، نیازمند نوسازی و بازسازی هستند تا فضای مناسب‌تری برای ساکنان فراهم شود. در این راستا، در سال گذشته تفاهم نامه‌ای برای نوسازی شهرک دانشگاه به شیوه‌ای نوین منعقد شد. با همکاری سازمان نوسازی شهرداری تهران و پیگیری مدیریت منطقه ۲۱، این تفاهم نامه به امضا رسید.

وی افزود که در طراحی این پروژه، سازنده‌ای معرفی شده است که مالک اصلی زمین شهرک می‌باشد و با توجه به طراحی انجام شده، تعداد واحدهای مسکونی سه برابر موجود را با سرانه‌های مورد نیاز ساکنان جدید احداث خواهد شد. این پروژه به شکلی طراحی شده است که سطح اشغال مسکونی کاهش یافته و فضا برای امکانات درمانی، ورزشی، تجاری و آموزشی فراهم خواهد شد.

براتی بیان کرد که اجرای نوسازی شهرک دانشگاه تهران حدود دو سال طول خواهد کشید و از اواخر امسال آغاز می‌شود. ساکنان این شهرک در این فرآیند می‌توانند یک واحد ۱۰۰ متری نوساز را بدون پرداخت هزینه دریافت کنند. هدف این تلاش‌ها، ایجاد تعامل سازنده بین مالکین و سازمان نوسازی شهرداری تهران است تا شهرداری فقط عوارض پروانه را دریافت کند. طرح نوسازی شهرک دانشگاه تهران می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر شهرک‌ها در تهران باشد و فرصتی تازه برای تولید واحدهای مسکونی در پایتخت ایجاد کند.

_________________

برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید