سرمایه گذاری مسکن در استان گیلان مهجور مانده

  • صفحه اصلی
  • سرمایه گذاری مسکن در استان گیلان مهجور مانده
سرمایه گذاری مسکن در استان گیلان مهجور مانده

سرمایه گذاری مسکن در استان گیلان مهجور مانده

نقل از هیبنا:

مهدی فتحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا:

باتوجه به وضعیت بازار استان گیلان بیان کرد: این استان یکی از مستعدترین بازارهای سرمایه گذاری در حوزه مسکن به خصوص در بین استان های همجوار است.

ایشان افزود: با وجود مزیت های استان گیلان در حوزه سرمایه گذاری در بخش مسکن، اما این استان نسبت به استان های اطراف مهجور باقی مانده در حالی که توجه به صنعت ساختمان به عنوان یک صنعت اشتغالزا می تواند منجر به توسعه و رشد پایدار استان شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن گیلان با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعت ساختمان و بخش مسکن در استان باید نهادهای وابسته به تولید و عرضه مسکن، امور را تسهیل کنند، گفت: اما با این وجود در حوزه ادارات و نهادهایی که نسبت به صدرو جواز ساختمانی فعالیت می کنند هم موازی کاری وجود دارد و هم بروکراسی در استان گیلان نسب به سایر استان ها بیشتر است.

فتحی افزود: علاوه بر این هزینه‌های مربوط به صدور جواز ساختمانی از خردادماه امسال چندین برابر شده است که یکی از موانع مهم برای تولید مسکن و عرضه مسکن به عنوان یکی از کالاهای اساسی و مورد نیاز اقشار مختلف جامعه محسوب می شود.

وی تامین زیرساخت های اصلی شهری اعم از آب، برق، فاظلاب و گاز نیز را از دیگر موانع مهم تولید مسکن در استان گیلان عنوان کرد و گفت: این موارد هزینه های بسیار زیادی را در نهایت برای مصرف کننده نهایی ایجاد می کند و باعث افزایش قیمت تمام شده مسکن می شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن گیلان تاکید کرد: علاوه بر این، بهای خدمات اجرایی پروژه ها در سطح استان گیلان نسبت به استان های همجوار از نرخ بالاتری برخوردار است.

به گفته فتحی، بالا بودن بهای خدمات اجرایی پروژه ها در استان گیلان در کاهش کیفیت پروژه ها تاثیر بسزایی گذاشته است.

وی همچنین به وضعیت نیروی انسانی فعال در صنعت ساختمان استان گیلان اشاره کرد و افزود: از حیث منابع انسانی متخصص به ویژه در حوزه خدمات اجرایی استان گیلان وضعیت خوبی ندارد چرا که کیفیت منابع انسانی پایین است ضمن اینکه به لحاظ کمی نیز به نسبت ظرفیت های استان در این حوزه با کمبود نیرو مواجه هستیم


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید