سامانه خودنویس، ابزار کار تخصصی مشاوران املاک است

  • صفحه اصلی
  • سامانه خودنویس، ابزار کار تخصصی مشاوران املاک است
سامانه خودنویس، ابزار کار تخصصی مشاوران املاک است
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد؛ سامانه خودنویس، ابزار کار تخصصی مشاوران املاک است

سامانه خودنویس، ابزار کار تخصصی مشاوران املاک است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان (مستاجران و موجران) می‌توانند در ۲۴ ساعت شبانه روز قراردادهای اجاره خود را در سامانه خودنویس ثبت کنند و این یک امکان رایگان برای ثبت رسمی قراردادهای اجاره و خدمت جدیدی است که توسط معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است.
وی توضیح داد: شرط ثبت معاملات اجاره در سامانه خودنویس، ثبت اطلاعات ملکی در سامانه املاک و اسکان است. پیش از این ثبت در سامانه مذکور مبتنی بر داشتن توکن بوده اما در سامانه جدید تمامی اقدامات مبتنی بر سیم کارت است و مشاوران املاک باید مجوز صنفی و شناسه یکتا جهت ثبت قرارداد ها داشته باشند.
وی تصریح کرد: این امکان یک ابزار کار تخصصی برای مشاوران املاک هم هست که امیدواریم به قانونمند شدن فعالیت‌های این صنف مهم کمک بسیار خوبی بکند.
جنتی در پایان تصریح کرد: طبق قانون همه فعالان اقتصادی از جمله مشاوران املاک باید تا پایان سال ۱۴۰۲ مجوزهای قدیمی خود را به مجوزهای جدید دارای شناسه یکتا تبدیل کنند و در حال حاضر تنها مشاوران املاکی که شناسه یکتا دارند قادر به ثبت قرارداد در سامانه خودنویس هستند و بابت این کارشان حق العمل کاری هم دریافت می‌کنند.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید