سازمان نظام منهندسی ساختمان استان تهران و مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

  • صفحه اصلی
  • سازمان نظام منهندسی ساختمان استان تهران و مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی تفاهم نامه همکاری امضا کردند
سازمان نظام منهندسی ساختمان استان تهران و مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی تفاهم نامه همکاری امضا کردند
سازمان نظام مهندسی

سازمان نظام منهندسی ساختمان استان تهران و مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

در یک نشست هم‌اندیشی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور مقامات برجسته مهندسی و معاونان این دو نهاد در محل مرکز تحقیقات، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست، مهندس کریمی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، به اهمیت آموزش مهندسان در حوزه ساختمان و نیاز به تجدید نظر و به‌روزرسانی سبک‌های آموزشی اشاره کرد. وی اظهار داشت که تدوین دوره‌های آموزشی جدیدی که به‌روز و عملیاتی‌محور باشند، از اهمیت بالایی برخوردار است و ایجاد کارگاه‌های فنی نیز جزء این تغییرات است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: به منظور بهبود محتوای مقررات ملی ساختمان و اصلاحات در این زمینه، تدوین راهنماها و دستورالعمل‌های عملیاتی از جمله اهداف اصلی ما است. ایشان خواستار توجه به استفاده از مصالح نوین در ساختمان‌سازی و به‌روزرسانی مقررات ملی در این زمینه شدند.

در همین راستا، دکتر حیدری، معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بحث انرژی و توجه به مصرف انرژی در ساختمان‌ها را مورد تأکید قرار داد و اشاره کرد که همکاری‌های میان دو نهاد به منظور پیگیری اهداف انرژی می‌تواند مؤثر باشد. همچنین، تدوین آیین‌نامه تخریب و آواربرداری نیز از موارد موردنظر او بود.

مهندس صابری امیرآباد، سرپرست حوزه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، به مسائل غیرمجاز و نقض مقررات در ساخت‌وسازها پرداخت و خواستار رعایت مقررات در پروژه‌های ساختمانی شد.

نتیجه این نشست، امضای تفاهم‌نامه‌ای در خصوص همکاری مشترک بین دو نهاد بود که در آن به ارتقای کیفیت و ایمنی ساختمان‌ها، تدوین دوره‌های آموزشی عملی و توسعه مقررات ملی ساختمان اشاره شد. این تفاهم‌نامه نشان‌دهنده تعهد دو نهاد بزرگ به همکاری برای بهبود عملکرد و کیفیت حوزه ساختمان در استان تهران است.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید