ساخت چهار شهر جدید وارد فاز اجرایی شد

ساخت چهار شهر جدید وارد فاز اجرایی شد
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران:

ساخت چهار شهر جدید وارد فاز اجرایی شد

علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران، در توضیح سیاست‌های این شرکت برای ایجاد شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی به منظور دستیابی به اهداف کلان دولت سیزدهم، اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 77 نقطه برای تأسیس شهرها و شهرک‌های مسکونی جدید شناسایی شده و در دستور کار برای ساخت و توسعه قرار دارند.

وی با اشاره به تقاضای بالای مسکن در چارچوب سامانه نهضت ملی مسکن و انتظار متقاضیان برای فرصت‌های جدید در تأمین زمین توسط شرکت عمران شهرهای جدید، افزود: شرکت عمران شهرهای جدید، به علاوه اجرای پروژه‌های مسکن، تمرکز خود را بر تأمین زمین در شهرهای جدید و ارائه خدمات زیرساختی و زیربنایی قرار داده است. در این راستا، ایجاد چهار شهر جدید به نام‌های مهرگان، گلمان، تابناک و چاه مبارک در دستور کار است که با توجه به مصوبه هیات دولت، شرکت‌ها ثبت شده و پروژه‌های شهرسازی آن‌ها در برنامه‌های اجرایی قرار دارد.

وی بیان کرد: ایجاد این چهار شهر جدید در حال حاضر در مرحله ثبت شرکت قرار دارد و همچنین پیگیری برای استقرار مجریان این شهرهای جدید در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تشکر از مسئولان 4 استان نوار ساحلی جنوب برای اخذ مصوبات سکونتگاهی در کمتر از سه ماه، اظهار داشت: این مجموعه اقدامات نشان از عزم جدی برای ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید دارد و ما در تلاش هستیم تا با اخذ به موقع مصوبات از شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، بتوانیم به سرعت وارد مرحله اجرایی ساخت این شهرها و شهرک‌های مسکونی جدید شویم.

جعفری تأکید کرد: مراحل شناسایی و انتخاب مکان برای این شهرها و شهرک‌ها بر اساس نیاز و مهاجرت پذیری استان‌ها انجام می‌شود و تمرکز بر ارتقای کیفیت زندگی در این شهرها جدید در دستور کار قرار دارد.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید