ساخت و ساز در محلات فرسوده منطقه یک رونق می گیرد

  • صفحه اصلی
  • ساخت و ساز در محلات فرسوده منطقه یک رونق می گیرد
ساخت و ساز در محلات فرسوده منطقه یک رونق می گیرد
ساخت و ساز در منطقه 1 تهران

ساخت و ساز در محلات فرسوده منطقه یک رونق می گیرد

به گزارش مهندسان شهر، مهدی صباغ، شهردار منطقه یک پایتخت، اعلام کرد که برخی از محلات شمال تهران به دلیل بافت قدیمی و کمبود سرانه‌های خدماتی، مشکلاتی را برای ساکنان ایجاد کرده بود. با تلاش‌های معاونت شهرسازی و معماری منطقه، طرح موضعی سیمین قلعه، چیذر، شهرک شهید محلاتی به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده و نوسازی در این بافت‌ها در حال افزایش است.

همچنین، صباغ افزود که طرح محله‌های اوین، درکه، کوهسار، بخش‌هایی از دارآباد، بازار تجریش، امامزاده قاسم (ع) و گلابدره نیز توسط مشاوران تهیه شده و در حال حاضر در مراحل تصویب کمیسیون قرار دارند.

صباغ به طرح موضعی محدوده‌های جماران، سعدآباد و باغ شاطر نیز اشاره کرد و گفت که این طرح‌ها در حال تهیه توسط مشاوران هستند و طرح TOD (شهر انسان‌محور) مربوط به ایستگاه اقدسیه نیز در حال عقد قرارداد با مشاور است و به زودی تصویب خواهد شد.

وی اظهار داشت که طرح موضعی شهرک شهید محلاتی پس از ۳۵ سال از ساخت شهرک، به دلیل ایجاد انگیزه برای بازسازی و بهبود کیفیت زندگی و سرانه‌های این شهرک، با تأکید و دستور شهردار تهران، تهیه و تأیید کارگروه کمیسیون ماده ۵ رسیده است.

صباغ همچنین درباره وضعیت ساخت و ساز در جماران اظهار داشت که با اداره کل شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ارتباط هستند تا طرح موضعی جماران نیز در دستور کار قرار بگیرد. همچنین، از اینکه طرح‌های موضعی به منظور توسعه پایدار بافت‌های فرسوده و بافت‌های قدیمی در نظر گرفته می‌شوند، نیز یاد کرد و توضیح داد که این طرح‌ها بهبود و نوسازی بیشتری را در مقایسه با بافت‌های فرسوده ارائه می‌دهند.

_____________________

برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید