سابقه ۳ سال فعالیت حرفه‌ای شرط دريافت مجوز فعالیت مهندسی

  • صفحه اصلی
  • سابقه ۳ سال فعالیت حرفه‌ای شرط دريافت مجوز فعالیت مهندسی
سابقه ۳ سال فعالیت حرفه‌ای شرط دريافت مجوز فعالیت مهندسی

سابقه ۳ سال فعالیت حرفه‌ای شرط دريافت مجوز فعالیت مهندسی

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ضمن اعلام این مطلب که سوالات مشکل دار در بازنگری آزمون ورود به حرفه مهندسی از نمرات مهندسان حذف شده است، گفت: سه سال فعالیت حرفه ای، و داشتن قضاوت مهندسی، شرط لازم برای مجوز فعالیت مهندسی است.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان نکاتی را در خصوص اعلام نتایج حاصل از بررسی های رسیدگی به اعتراض های آزمون ورود به حرفه مهندسی مهر ۹۸ ارایه کرد.

مانی‌فر با تاکید بر این مطلب که بر اساس راهنما و دستورالعمل های مربوط به ثبت نام و شرکت در جلسات آزمون، اعتراض و درخواست بازنگری در نتایج آزمون بخشی از فرآیند برگزاری آزمون است، گفت: بر اساس انتشار کلید اولیه سوالات، این امکان برای داوطلبان وجود دارد تا در مهلت مشخص و از پیش تعیین شده نسبت به ارسال درخواست بازنگری از نتایج آزمون اقدام کنند.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ادامه داد: دفتر مقررات ملی پس از وصول درخواست ها، کمیته های تخصصی و تجدیدنظر خود را به طور جدگانه در کلیه رشته ها و صلاحیت ها تشکیل داد و پس از بررسی کارشناسی، نتایج مشخص و اطلاع رسانی شد.

مانی‌فر با اعلام اینکه بخش عمده‌ای از اعتراض‌های واصله معطوف به موارد کلی از جمله اشاره به استانداردنبودن سوالات، وقت کم، درجه سختی و خارج منبع بودن سوالات اشاره دارد، افزود: تمامی موارد با دقت بررسی شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

وی در عین حال از حذف تعدادی از سوالاتی خبر داد که دارای اشکالاتی بوده‌اند و توضیح داد: آنچه از طرف بعضي از داوطلبان به عنوان سوالات خارج از منبع قلمداد شده در واقع مربوط به تعداد محدودي از سؤالات است كه به مسايل حرفه‌اي و اجرائي ساخت و ساز مربوط است.

مانی فر تصریح کرد: همانطور كه در بخش معرفي منابع در سامانه آزمون‌ها اعلام شد، این دسته از سوالات نه به دلیل فقدان منابع بلکه به علت تعدد منابع موجود، منبع مشخصي با ذكر نام و مشخصات عنوان منبع و نويسنده آن‌ براي اعلام نشده است و این سوالات در زمره سوالاتی است که كليه مهندسان در جريان امور حرفه‌اي خود قطعاً با آن مواجه هستند.  


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید