روند اجرای پروژه بزرگراه شوشتری تا توسعه ظرفیت های گردشگری

  • صفحه اصلی
  • روند اجرای پروژه بزرگراه شوشتری تا توسعه ظرفیت های گردشگری
روند اجرای پروژه بزرگراه شوشتری تا توسعه ظرفیت های گردشگری
احداث پروژه بزرگراه

روند اجرای پروژه بزرگراه شوشتری تا توسعه ظرفیت های گردشگری

درمنطقه۱۴ بررسی شد
*روند اجرای پروژه بزرگراه شوشتری تا توسعه ظرفیت های گردشگری*

شهردار منطقه ۱۴ تهران به همراه مدیر کل حریم و مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران ، از محدوده ۲۲/۷ کیلو متر مربع حریم منطقه ۱۴ واقع در ناحیه ۶ بازدید و آخرین وضعیت پروژه احداث آزادراه شهید شوشتری را مورد ارزیابی میدانی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، امیر یزدی  در حاشیه این بازدید با بیان آنکه طرح احداث آزاد راه شهید شوشتری به عنوان تثبیت کننده حریم نهایی شرق تهران شامل احداث بزرگراهی شمالی-جنوبی در منتهی الیه شرق تهران است و بزرگراه امام رضا(ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می کند، یادآور شد: طول این معبر بزرگراهی کمربندی بالغ بر ۱۵ کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت به عرض پوسته تا ۷۶متر است که هر مسیر شامل ۳خط عبور بوده و در میانه مسیر از طریق تقاطع غیر هم‌ سطح  به بزرگراه شهید محلاتی متصل می گردد.
وی افزود: به دلیل اهمیت این بزرگراه به عنوان کمربندی شرقی تهران و محور کمکی بزرگراه بسیج و نقش اساسی آن در هدایت ترافیک ترانزیتی برون شهری به خارج از شهر تهران و کاهش بار ترافیک در معابر شرقی، مدیریت شهری بر آن شد تا احداث این بزرگراه را به عنوان یکی از اولویت های عمرانی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است؛ آزادراه شهید شوشتری محوری شمالی-جنوبی در منتهی الیه شرق تهران بـوده که بزرگراه های آزادگان، شهید رستگار و امام رضا(ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می سازد. با بهره برداری از این آزادراه علاوه بر تکمیل رینگ بیرونی شهر تهران، جریان ترانزیتی برون شهری بدون نیاز به عبور و مرور از معابر درون شهری شرق پایتخت برقرار شده و علاوه بر کاهش ترافیک بزرگراه های بسیج و  شهید یاسینی، شـاهد صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش انتشار آلاینده ها خواهیم بود.
لازم به ذکر است:
امیر یزدی شهردار منطقه ۱۴ با همراهی
، مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و مدیر حریم شهرتهران ضمن این رصد میدانی
با اشاره به اینکه   این بخش از حریم پایتخت   ظرفیت بالایی برای پهنه های گردشگری ویژه و ایجاد محلات الگو دارد، ابراز امیدواری کرد: با تمهیدات لازم و پس از مراحل قانونی طرح سازمان نوسازی  در کنار  اتمام پروژه شوشتری ، شاهد تحول جدی در حوزه  همچنین جهش توسعه در موضوع گردشگری   در بخش شرقی پایتخت  خواهیم بود.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید