رفع تعرض از یک‌هزار و 600 مورد اراضی ملی

  • صفحه اصلی
  • رفع تعرض از یک‌هزار و 600 مورد اراضی ملی
رفع تعرض از یک‌هزار و 600 مورد اراضی ملی
رفع تعرض از اراضی ملی

رفع تعرض از یک‌هزار و 600 مورد اراضی ملی

تقی رضایی، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن، در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد درباره میزان رفع تعارض‌ از اراضی ملی توضیح داد. او گفت که در چند سال اخیر با اذن فرمانده معظم کل قوا یگان حفاظت از اراضی در سازمان ملی زمین و مسکن تشکیل شد که منجر به رشد قابل توجه رفع تعرض‌ها به اراضی ملی شده است.

رضایی بیان کرد که اراضی ملی در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن، عمدتاً زمین‌های داخل محدوده و حریم شهرها بوده و ارزش بالایی دارند.

وی افزود که طی چهار ماهه امسال ۲ هزار و ۶۸ فقره گزارش تعرض اعلام شده است، که از این تعداد ۱ هزار و ۶۶۹ تعرض موفق به رفع شده‌اند و این میزان شامل مساحت ۶ میلیون متر مربع است.

او توضیح داد که تعرض‌ها عمدتاً از سوی اشخاص حقیقی انجام می‌شوند که گاهی به دلایلی مانند زیاده‌خواهی انجام می‌شود، اما دولت با اجرای قوانین حد نگار و اقداماتی مانند پرونده خوانی توسط ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها و الکترونیکی کردن بایگانی‌ها تعرضات و تصرفات را کاهش داده است.

رضایی افزود که در ۴ سال اخیر ۱۵ نفر دستگیر شده‌اند و ۲۴۱ پرونده قضایی تشکیل شده است. بر اساس احکام قطعی صادر شده در حال حاضر ۶ میلیون متر مربع از تعرضات فوری رفع شده و حدود یک میلیون متر مربع نیز با تشکیل پرونده در انتظار حکم قطعی دادگاه است.

وی توصیه کرد که مردم به منظور حفظ بیت‌المال، هرگونه تعرض به اراضی را اطلاع دهند.

رضایی اعلام کرد که به همت سازمان فناوری و با نظارت دستگاه نظارتی وزارت اطلاعات، پنجره مدیریت واحد زمین راه‌اندازی شده است که همه پایش اراضی توسط سامانه‌های الکترونیکی انجام می‌شود و پاسخ استعلام ما خارج از این سامانه نخواهد بود.

در این سامانه هر تعرضی که در اراضی رخ دهد نیاز به گشت یگان ندارد و موضوع تخلفات به صورت الکترونیکی به همکاران اطلاع داده می‌شود و رفع تعرض به صورت فوری محقق می‌شود.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید